Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

SimplySign – instalacja certyfikatu

 

 

Instrukcja opisuje poszczególne kroki procesu instalacji podpisu elektronicznego SimplySign, po przejściu przez proces aktywacji i wydaniu certyfikatu przez Certum.

1. Informacja o wydaniu certyfikatu

Proces instalacji możesz rozpocząć po otrzymaniu wiadomości email od Certum, informującej o wydaniu certyfikatu kwalifikowanego.

 

2. Przygotowanie do instalacji – aktywacja aplikacji mobilnej

Zanim  pobierzesz certyfikat zainstaluj i aktywuj na swoim urządzeniu mobilnym aplikację SimplySign.

  • Użytkownicy urządzeń z systemem Android powinni uruchomić aplikację Sklep Play;
  • Użytkownicy urządzeń z systemem iOS powinni uruchomić aplikację App Store;
  • Użytkownicy urządzeń z systemem Harmony OS powinni uruchomić aplikację AppGallery.

3. Weryfikacja adresu e-mail użytkownika

Uwaga

Ten punkt dotyczy tylko użytkowników, którym wniosek o wydanie certyfikatu złożył Operator Punktu Sprzedaży.

W celu weryfikacji adresu e-mail otrzymasz link weryfikacyjny, na adres e-mail podany przez Operatora we wniosku o wydanie certyfikatu kwalifikowanego. Wiadomość dotycząca weryfikacji przyjdzie na Twój adres tuż po wypełnieniu wniosku przez Operatora.

4. Logowanie do konta – Panel Certum

Instalację rozpoczniesz klikając na pomarańczowy przycisk Panel Certum z wiadomości email o wydaniu certyfikatu.

Uwaga

Klikając na przycisk z wiadomości email, po zalogowaniu do panelu Certum zostaniesz przekierowany od razu do ekranu instalacji certyfikatu.

5. Instalacja certyfikatu

Będąc na ekranie Instalacji certyfikatu otrzymasz przypomnienie o przygotowaniu aplikacji mobilnej na swoim smartfonie/tablecie. Jeśli masz już aktywowaną aplikację naciśnij przycisk Dalej.

Następnie zostaniesz poproszony o akceptację certyfikatu.

Uwaga

Przed zaakceptowaniem certyfikatu upewnij się, że wszystkie dane są prawidłowe

Jeżeli wszystkie dane są prawidłowe wybierz opcję Akceptuję certyfikat.

W kolejnym oknie przeglądarki pojawi się komunikat z prośbą o zalogowanie się do SimplySign:

Uwaga

W polu adres e-mail podaj adres e-mail przypisany do Twojego konta SimplySign. Token możesz wygenerować w aplikacji SimplySign na Twoim urządzeniu mobilnym.

Po zalogowaniu zostaniesz poproszony o nadanie kodu PUK i  PIN do usługi.

Uwaga

Kod PIN i PUK jest nadawany przez użytkownika, w przypadku utraty kodów lub ich zablokowania, dostęp do usługi będzie niemożliwy. Certum nie przechowuje kodów PIN i PUK użytkownika jeżeli PIN i PUK były już nadane dla karty chmurowej (SimplySign), to ten krok jest pomijany i od razu po akceptacji certyfikatu następuje instalacja certyfikatu. Czyli nie trzeba podawać PIN-u do karty chmurowej aby móc zainstalować certyfikat.

Po wpisaniu kodów wybierz opcję Dalej. Na ostatnim ekranie wyświetli się Podsumowanie z informacją o zakończonej instalacji. Klikając na przycisk Zakończ proces zostanie zakończony.

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Jak możemy go poprawić?

    Instrukcje nie doprowadziły mnie do rozwiązania problemuArtykuł jest napisany w trudnym dla mnie językuInne

    Prosimy o więcej informacji jak moglibyśmy udoskonalić ten artykuł.

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami