SimplySign – aktywacja odnowienia certyfikatu
Odnowienie certyfikatu kwalifikowanego polega na przedłużeniu jego ważności o 1 rok, 2 lata lub 3 lata. Proces zrealizujesz w 3 krokach:
Krok 1 – Zakup kodu aktywacyjnego do odnowienia;
Krok 2 – Aktywacja odnowienia certyfikatu kwalifikowanego;
Krok 3 – Pobranie odnowionego certyfikatu na kartę SimplySign.
Odnowienie certyfikatu jest niemożliwe, jeśli:
- Certyfikat wygasł;
- Zmieniłeś nazwisko, PESEL, identyfikator (nastąpiła zmiana z dowodu osobistego na paszport);
- Identyfikator przypisany do certyfikatu stracił ważność;
- Zmienił się NIP lub REGON reprezentowanego podmiotu;
- Twój certyfikat został wcześniej unieważniony.
Zanim rozpoczniesz proces odnowienia certyfikatu kwalifikowanego:
- zainstaluj najnowszą wersję oprogramowania proCertum SmartSign + SimplySign Desktop;
- zainstaluj oprogramowanie Sun Java Runtime Environment;
(Uwaga: w pewnych sytuacjach instalacja Javy może wiązać się z obowiązkiem zakupu płatnej licencji, w związku z tym prosimy o zapoznanie się z warunkami licencjonowania Oracle) - przygotuj nowy kod aktywacyjny zakupiony w sklepie Certum.
Krok 2 – czyli aktywację odnowienia wykonasz na stronie https://status.certum.pl/odnowienia/auth .
Uwaga
Po wygaśnięciu certyfikatu nie można go już odnowić! Instrukcja opisuje proces odnowienia tylko tych certyfikatów kwalifikowanych, które jeszcze nie wygasły.
Proces odnowienia certyfikatu nie jest wspierany dla systemu Linux.