SimplySign – aktywacja produktu
Aktywację e-podpisu SimplySign można wykonać po zakupie produktu w sklepie Certum.
Aby rozpocząć proces aktywacji należy przejść do panelu Certum.
1. Logowanie w panelu Certum
Wejdź na panel.certum.pl, zaloguj się lub zarejestruj.
2. Wypełnienie wniosku
Aby wypełnić nowy wniosek o wydanie certyfikatu – kliknij przycisk Wypełnij wniosek – serwis przeprowadzi Cię przez cały proces krok po kroku.
Wniosek możesz złożyć na 1 z 3 sposobów:
- Kontakt z Punktem Sprzedaży – Operator punktu pomoże Ci wypełnić wniosek i potwierdzi Twoją tożsamość. W przypadku tej ścieżki możesz też skorzystać ze zdalnej weryfikacji tożsamości łącząc się z Operatorem on-line, bez konieczności stawienia się w Punkcie Sprzedaży. W celu umówienia spotkania z Operatorem w kolejnym korku wybierzesz Punkt Sprzedaży, z którym chcesz się skontaktować.
- Samodzielne wypełnienie wniosku – sam wypełnisz wniosek w panelu Certum wpisując swoje dane, które będą widoczne w certyfikacie i wybierzesz gdzie potwierdzisz swoją tożsamość;
- eID elektroniczne potwierdzenie tożsamości – jest to ścieżka, która umożliwia złożenie wniosku na mobilny podpis elektroniczny SimplySign i potwierdzenie tożsamości przez bankowość elektroniczną dla osób posiadających konto w Santander Bank Polska. Dane do wniosku zostaną pobrane z systemu bankowości elektronicznej.
Będąc na poniższym ekranie zaznacz wybrany sposób uzyskania certyfikatu i kliknij na przycisk Kontynuuj.
3. Potwierdzenie tożsamości
Aktywacja certyfikatu wymaga potwierdzenia tożsamości. Możesz to zrobić na cztery sposoby:
- potwierdzenie tożsamości na osobistym spotkaniu:
- w Punkcie Sprzedaży (Punkcie Firmowym Certum lub Punkcie Partnerskim);
- dowolnej kancelarii notarialnej.
W tym celu przygotuj dowód osobisty lub paszport oraz komplet dokumentów. Usługa świadczona jest odpłatnie, zgodnie z obowiązującym w wybranym miejscu cennikiem;
- potwierdzenie tożsamości on-line:
- za pomocą eID – elektroniczne potwierdzenie tożsamości dla e-podpisu SimplySign (usługa bezpłatna, dotyczy osób posiadających konto bankowe w Santander Bank Polska);
- zdalna weryfikacja tożsamości – połączenie wideo z Operatorem w celu potwierdzenia tożsamości oraz przelew zwrotny. Usługa świadczona jest odpłatnie, zgodnie z cennikiem Puntu Sprzedaży.
4. Przekazanie dokumentów
W przypadku skorzystania z usług Punktu Sprzedaży, zdalnej weryfikacji tożsamości lub eID – wszystkie formalności załatwisz od ręki.
Jeżeli skorzystasz z usług kancelarii notarialnej – zgromadzone dokumenty, w formie tradycyjnej (papierowej), prześlij na adres:
Certum
Bajeczna 13
71-838 Szczecin