Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

SimplySign – aktywacja produktu

 

 

Aktywację e-podpisu SimplySign można wykonać po zakupie produktu w sklepie Certum.
Aby rozpocząć proces aktywacji należy przejść do panelu Certum.

1. Logowanie w panelu Certum

Wejdź na panel.certum.pl, zaloguj się lub zarejestruj.

2. Wypełnienie wniosku

Aby wypełnić nowy wniosek o wydanie certyfikatu – kliknij przycisk Wypełnij wniosek – serwis przeprowadzi Cię przez cały proces krok po kroku.

Wniosek możesz złożyć  na 1 z 3 sposobów:

  • Kontakt z Punktem Sprzedaży – Operator punktu pomoże Ci wypełnić wniosek i potwierdzi Twoją tożsamość. W przypadku tej ścieżki możesz też skorzystać ze zdalnej weryfikacji tożsamości łącząc się z Operatorem on-line, bez konieczności stawienia się w Punkcie Sprzedaży. W celu umówienia spotkania z Operatorem w kolejnym korku wybierzesz Punkt Sprzedaży, z którym chcesz się skontaktować.
  • Samodzielne wypełnienie wniosku – sam wypełnisz wniosek w panelu Certum wpisując swoje dane, które będą widoczne w certyfikacie i wybierzesz gdzie potwierdzisz swoją tożsamość;
  • eID elektroniczne potwierdzenie tożsamości – jest to ścieżka, która umożliwia złożenie wniosku na mobilny podpis elektroniczny SimplySign i potwierdzenie tożsamości przez bankowość elektroniczną dla osób posiadających konto w Santander Bank Polska. Dane do wniosku zostaną pobrane z systemu bankowości elektronicznej.

 

Będąc na poniższym ekranie zaznacz wybrany sposób uzyskania certyfikatu i kliknij na przycisk Kontynuuj.

 

3. Potwierdzenie tożsamości

Aktywacja certyfikatu wymaga potwierdzenia tożsamości. Możesz to zrobić na cztery sposoby:

  • potwierdzenie tożsamości na osobistym spotkaniu:
    • w Punkcie Sprzedaży (Punkcie Firmowym Certum lub Punkcie Partnerskim);
    • dowolnej kancelarii notarialnej.

W tym celu przygotuj dowód osobisty lub paszport oraz komplet dokumentów. Usługa świadczona jest odpłatnie, zgodnie z obowiązującym w wybranym miejscu cennikiem;

  • potwierdzenie tożsamości on-line:
    • za pomocą eID – elektroniczne potwierdzenie tożsamości dla e-podpisu SimplySign (usługa bezpłatna, dotyczy osób posiadających konto bankowe w Santander Bank Polska);
    • zdalna weryfikacja tożsamości  – połączenie wideo z Operatorem w celu potwierdzenia tożsamości oraz przelew zwrotny. Usługa świadczona jest odpłatnie, zgodnie z cennikiem Puntu Sprzedaży.

4. Przekazanie dokumentów

W przypadku skorzystania z usług Punktu Sprzedaży, zdalnej weryfikacji tożsamości lub eID – wszystkie formalności załatwisz od ręki.

Jeżeli skorzystasz z usług kancelarii notarialnej – zgromadzone dokumenty, w formie tradycyjnej (papierowej), prześlij na adres:

Certum
Bajeczna 13
71-838 Szczecin

Możesz też skorzystać z dokładnej instrukcji aktywacji podpisu elektronicznego SimplySign:

Nazwa instrukcji

Wersja

Plik

SimplySign – Aktywacja samodzielna

1.2

PDF

SimplySign – Aktywacja metodą eID

1.1

PDF

Podpis elektroniczny – Zdalna weryfikacja tożsamości

1.0

PDF

Nazwa instrukcji

SimplySign – Aktywacja samodzielna

SimplySign – Aktywacja metodą eID

Podpis elektroniczny – Zdalna weryfikacja tożsamości

Wersja

1.2

1.1

1.0

Plik

PDF

PDF

PDF

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Jak możemy go poprawić?

    Instrukcje nie doprowadziły mnie do rozwiązania problemuArtykuł jest napisany w trudnym dla mnie językuInne

    Prosimy o więcej informacji jak moglibyśmy udoskonalić ten artykuł.

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami