SimplySign
Samodzielna aktywacja
Instrukcja uzyskania mobilnego podpisu SimplySign – Samodzielna aktywacja
Logowanie do panelu klienta / założenie konta
Zaloguj się do Panelu Certum https://panel.certum.pl
- Podaj adres e-mail oraz hasło
- Na ekranie logowania możesz wybrać język panelu – polski lub angielski
Jeżeli nie posiadasz konta w panelu Certum skorzystaj z opcji załóż konto.
- Wprowadź dane do rejestracji.
- Otrzymasz link weryfikacyjny na podany email – kliknij go, aby potwierdzić konto.
- Jeśli przycisk nie działa, skopiuj link z maila i wklej go do przeglądarki. Masz 7 dni na potwierdzenie adresu.
Aktywacja certyfikatu
-
- Zaloguj się na konto i kliknij Wypełnij wniosek
- Na rozwijanej liście kliknij Wniosek o certyfikat
- Na rozwijanej liście kliknij Wniosek o certyfikat
- Zaloguj się na konto i kliknij Wypełnij wniosek
- Wybierz sposób aktywacji certyfikatu i kliknij Kontynuuj
Wybierz- Samodzielne wypełnienie wniosku i weryfikacja tożsamości w punkcie partnerskim lub u notariusza
W oknie Dane certyfikatu wybierz swój produkt na liście Sposoby realizacji wniosku:
- Wybierz SimplySign – produkt
- Następnie określ wariant
- podpis- wydanie na 1 rok, 2 lub 3 lata
- pieczęć- wydanie na 1 rok, 2 lub 3 lata
- Następnie określ wariant
- Jeżeli masz e – kod/voucher/ kod aktywacyjny na podpis mobilny lub pieczęć SimplySign, wybierz wariant SimplySign – e-kod (kod aktywacyjny). Następnie wprowadź 16 znaków
Ilość dostępnych sposobów realizacji wniosku na Twoim koncie może się różnić. Jest to zależne od zakupionych produktów. - Samodzielne wypełnienie wniosku i weryfikacja tożsamości w punkcie partnerskim lub u notariusza
- Po wybraniu produktu, ustaw początek jego ważności:
-
- Certyfikat ważny niezwłocznie po wydaniu
- Certyfikat ważny od wskazanego dnia (nie później niż 60 dni od daty złożenia wniosku)
- Jeżeli wybierasz Certyfikat ważny od wskazanego dnia, wpisz datę lub wybierz ją z kalendarza
-
- W oknie Nazwa karty wprowadź własną nazwęGdy wprowadzisz wszystkie dane, wybierz opcję Dalej. Kliknięcie w opcję Anuluj spowoduje wyczyszczenie uzupełnionych danych oraz przejście do strony głównej panelu.
- Wybierz rodzaj certyfikatu
- osobisty – zawierający tylko Twoje dane
- firmowy – zawierający Twoje dane oraz dane firmy lub instytucji
Wymagane pola:
-
- Sekcja Wnioskodawca:
- Pierwsze imię
- Nazwisko
- Sekcja Dokument tożsamości:
- Rodzaj dokumentu tożsamości
- Kraj wydania dokument
- Data wydania dokumentu (dla polskich dowodów osobistych)
- Seria i numer
- Data ważności dokumentu
- Sekcja Identyfikacja wnioskodawcy:
- Kraj nadania
- (nieobowiązkowe, jeżeli zaznaczysz Nie posiadam numeru PESEL)
- PESEL
- Miejsce urodzenia
- Kraj nadania
- Sekcja Adres korespondencyjny Wnioskodawcy:
- Imię i nazwisko
- Kraj
- Województwo
- Kod pocztowy
- Miejscowość
- Ulica
- Numer domu
- Nazwa powszechnie stosowana
- Domyślnie składa się z
- imienia i nazwiska wnioskodawcy
- nazwy skróconej reprezentowanego podmiotu we wniosku o certyfikat firmowy
- Domyślnie składa się z
- Sekcja Dane kontaktowe:
- Powtórz adres e-mail wnioskodawcy
- Prefiks i Telefon
- Sekcja Wnioskodawca:
Zielona ikona po prawej stronie danego pola, będzie oznaczała, że to pole będzie widoczne w danych certyfikatu.Jeżeli chcesz, aby Twój certyfikat zawierał dane firmy/instytucji zaznacz Dodaj dane podmiotu - Wymagane pola przy aktywacji certyfikatu firmowego
- Sekcja Dane podmiotu:
- Nazwa podmiotu
- Nazwa skrócona podmiotu
- Kraj organu rejestrowego
- Dane organu rejestrowego
- Pełna nazwa organu rejestrowego właściwego dla podmiotu np. Sąd Rejonowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej
- NIP
- Osoba lub osoby upoważnione do reprezentowania
- Sekcja Adres siedziby podmiotu:
- Kraj
- Województwo
- Kod pocztowy
- Miejscowość
- Ulica
- Numer domu
- Sekcja Dane podmiotu:
- Zaakceptuj klauzulę informacyjną
- Kliknij Dalej, aby przejść do Podsumowania
- Podsumowanie
- Zweryfikuj poprawność danych
- Jeżeli wszystko się zgadza, kliknij Dalej
Potwierdzenie tożsamości i wymagane dokumenty
- Wybierz sposób weryfikacji:
- Potwierdź tożsamość w punkcie sprzedaży (rekomendowane)
- Potwierdź tożsamość notarialnie
Procedury związane z weryfikacją tożsamości, przeprowadzane w Punktach Sprzedaży lub u notariusza są dodatkowo płatne. Przed wizytą prosimy o kontakt w celu ustalenia cen usług dostępnych w Punktach Sprzedaży lub u notariusza.Po wyborze sposobu weryfikacji (np. wybrałeś notariusza, następnie zmieniasz wybór na operatora) powrót do wyboru sposobu potwierdzenia tożsamości spowoduje, że obecnie utworzone dla Ciebie dokumenty Certum będą nieaktualne.W tej sytuacji pokaże się poniższe ostrzeżenie:
- Weryfikacja w punkcie sprzedażyLista punktów wyświetli się po kliknięciu Przejdź do listy punktów sprzedaży
- Dokumenty do potwierdzenia tożsamości w punkcie sprzedaży
Zabierz ze sobą smartfon lub tablet z dostępem do internetu do punktu sprzedaży
Dla podpisu osobistego:
- dokument tożsamości
- ważny dowód osobisty, paszport, mDowód lub kartę pobytu
Oświadczenie
Zapytaj operatora, czy drukować oświadczenie
Kliknij Pobierz dokumenty do wydruku, aby pobrać oświadczenie do wydruku
Dokumenty opcjonalne
- jeśli podpis ma zawierać numer PESEL:
- zabierz polski dokument z PESEL-em
- jeśli masz niepolski dokument tożsamości zabierz kartę stałego pobytu lub potwierdzenie nadania PESEL
- zabierz polski dokument z PESEL-em
- jeśli certyfikat ma zawierać twój osobisty numer NIP
- zabierz dokument z NIP-em wydany przez polski Urząd Skarbowy lub wpis do CEiDG
Dla podpisu firmowego:
- dokument tożsamości
- ważny dowód osobisty, paszport, mDowód lub kartę pobytu
- Oświadczenie
- Zapytaj operatora Certum, czy drukować Oświadczenie
- Pełnomocnictwo
Dokumenty opcjonalne
- jeśli podpis ma zawierać numer PESEL:
- zabierz polski dokument z PESEL-em
- jeśli masz niepolski dokument tożsamości zabierz kartę stałego pobytu lub potwierdzenie nadania PESEL
- zabierz polski dokument z PESEL-em
- jeśli certyfikat ma zawierać twój osobisty numer NIP
- zabierz dokument z NIP-em wydany przez polski Urząd Skarbowy lub wpis do CEiDG
Pamiętaj o dokumentach, które potwierdzają dane reprezentowanego podmiotu.Dodatkowe dokumenty formalne, wymagane do potwierdzenia danych podmiotu Właściciel firmy prowadzącej indywidualną działalność gospodarczą. - dokument będący podstawą prawną funkcjonowania przedsiębiorstwa – odpis lub wydruk z Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEiDG).
Pracownicy i przedstawiciele firmy, i instytucji posiadającej osobowość prawną (m.in. biura rachunkowe, firmy, administracja samorządowa i państwowa), jak również jednostki nieposiadające osobowości prawnej (m.ni. jednostki budżetowe, szkoły, spółki jawne oraz spółki cywilne). Firma – przedsiębiorstwo - pełnomocnictwo– podpisane zgodnie z zasadami reprezentacji firmy (druk jest do pobrania wraz Oświadczeniem);
- dokument będący podstawą prawną funkcjonowania przedsiębiorstwa:
- odpis lub wydruk z KRS – nie starszy niż 6 miesięcy;
- odpis lub wydruk z CEiDG lub zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON, potwierdzający dane firmy.
Instytucja publiczna
- pełnomocnictwo – podpisane zgodnie z zasadami reprezentacji (druk jest do pobrania wraz Oświadczeniem);
- kopia dokumentu określającego zasady reprezentacji;
- uchwała bądź inna decyzja o powołaniu, mianowaniu na dane stanowisko;
- potwierdzenie nadania numeru NIP reprezentowanego podmiotu;
- zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON reprezentowanego podmiotu.
Osoby, które należą do zarządu lub rady nadzorczej w danym podmiocie (np. Prezes Zarządu, Członek Zarządu, Prokurent). Dane tych osób znajdują się w odpisie KRS lub innym dokumencie określającym zasady reprezentacji. Firma – przedsiębiorstwo - odpis lub wydruk z KRS – nie starszy niż 6 miesięcy;
- uchwała bądź inna decyzja o powołaniu, mianowaniu na dane stanowisko;
- potwierdzenie nadania numeru NIP reprezentowanego podmiotu;
- zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON reprezentowanego podmiotu.
Instytucja publiczna
- kopia dokumentu określającego zasady reprezentacji;
- uchwała bądź akt powołania, mianowanie na dane stanowisko;
- potwierdzenie nadania numeru NIP reprezentowanego podmiotu;
- zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON reprezentowanego podmiotu.
Osoby, które pełnią istotne funkcje w administracji publicznej i samorządowej (np. Prezydent Miasta, Burmistrz, Wójt). Dane tych osób znajdują się w odpowiednim dokumencie określającym zasady reprezentacji. - kopia dokumentu określającego zasady reprezentacji;
- stosowna decyzja o powołaniu, akt mianowania bądź inny dokument, na podstawie którego osoba ubiegająca się o certyfikat działa w charakterze organu władzy publicznej;
- potwierdzenie nadania numeru NIP reprezentowanego podmiotu;
- zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON reprezentowanego podmiotu.
- dokument tożsamości
- Potwierdzanie tożsamości notarialnie
- Jeśli wybierasz weryfikację tożsamości u notariusza, listę notariuszy w Polsce, Europie i na świecie sprawdzisz, klikając w linki
- Jeśli wybierasz weryfikację tożsamości u notariusza, listę notariuszy w Polsce, Europie i na świecie sprawdzisz, klikając w linki
- Dokumenty do potwierdzenia tożsamości u notariusza
Dla certyfikatu osobistego:- dokument tożsamości
- ważny dowód osobisty, paszport, mDowód lub kartę pobytu
- oświadczenie
- jest to główny dokument, który podpiszesz w obecności notariusza
- instrukcję dla notariusza jak poświadczyć podpis
Dokumenty opcjonalne
- jeśli podpis ma zawierać numer PESEL:
- zabierz polski dokument z PESEL-em
- jeśli masz niepolski dokument tożsamości zabierz kartę stałego pobytu lub potwierdzenie nadania PESEL
- zabierz polski dokument z PESEL-em
- jeśli certyfikat ma zawierać twój osobisty numer NIP
- zabierz dokument z NIP-em wydany przez polski Urząd Skarbowy lub wpis do CEiDG
Dla certyfikatu firmowego:
- dokument tożsamości
- ważny dowód osobisty, paszport, mDowód lub kartę pobytu
- oświadczenie
- jest to główny dokument, który podpiszesz w obecności notariusza
- instrukcja dla notariusza jak poświadczyć podpis
- pełnomocnictwo
- dokument tożsamości
Przekazanie dokumentów do Certum
Jeżeli zweryfikujesz tożsamość u notariusza, komplet wydrukowanych dokumentów z dopiskiem “Notariusz” wyślij na adres:
Certum
ul. Bajeczna 13
71-838 Szczecin
Po pozytywnej weryfikacji wypełnionych dokumentów, wydamy Ci podpis kwalifikowany SimplySign. W ciągu 7 dni roboczych otrzymasz informację na podany we wniosku adres e-mail o wydaniu certyfikatu wraz z możliwością jego instalacji
Jak go zainstalować dowiesz się z instrukcji: Instalacja certyfikatu SimplySign