Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

Jak zamknąć skrzynkę e-Doręczeń w Certum?

Skrzynkę e-Doręczeń może samodzielnie zamknąć tylko osoba posiadająca rolę Właściciela skrzynki (czyli ta osoba, która składa wniosek o jej założenie).

Właściciel ma dostęp do opcji “Zamknij skrzynkę” w zakładce “Skrzynka” w sekcji “Działania na skrzynce”. Proces zamknięcia skrzynki jest nieodwracalny, co oznacza, że raz zamknięta skrzynka nie może zostać przywrócona

Po wybraniu opcji zamknięcia skrzynki, na adres e-mail podany do powiadomień w ustawieniach przyjdzie wiadomość z informacją o rozpoczęciu procesu zamknięcia skrzynki, datą utraty dostępu do usługi oraz linkiem do pobrania przesyłek wraz z ich dowodami z zamykanej skrzynki

 

Aby zamknąć skrzynkę e-Doręczeń w Certum, należy postępować zgodnie z poniższymi krokami:

  1. Zaloguj się do usługi e-Doręczeń:
    • Przejdź na stronę logowania: https://edoreczenia.certum.pl.
    • Wprowadź swój login (e-mail) i hasło, a następnie naciśnij przycisk “Dalej”.
    • Wprowadź jednorazowy token generowany w aplikacji mobilnej SimplySign i zatwierdź.
  2. Przejdź do ustawień skrzynki:
    • Po zalogowaniu się, przejdź do sekcji “Ustawienia” w panelu głównym usługi.
    • Wybierz zakładkę “Skrzynka”.
  3. Zamknięcie skrzynki:
    • W zakładce “Skrzynka” znajdź opcję “Działania na skrzynce” i kliknij na nią.
    • Wybierz opcję “Zamknij skrzynkę”.
    • Pamiętaj, że opcja ta jest dostępna tylko dla roli Włascieiela. Zamknięcie skrzynki jest nieodwracalne, co oznacza, że raz zamknięta skrzynka nie może zostać przywrócona.
  4. Potwierdzenie zamknięcia:
    • Po wybraniu opcji zamknięcia skrzynki, na adres e-mail podany do powiadomień w ustawieniach przyjdzie wiadomość z informacją o rozpoczęciu procesu zamknięcia skrzynki.
    • Wiadomość będzie zawierać informacje o tym, kiedy utracisz całkowicie dostęp do usługi oraz link do pobrania przesyłek wraz z ich dowodami z zamykanej skrzynki.
    • Użytkownik otrzyma również informację, do kiedy może pobrać zarchiwizowane dane.
  5. Archiwizacja przesyłek:
    • Po zakończeniu procesu zamykania skrzynki, automatyczny proces archiwizacji przesyłek zostanie uruchomiony.
    • Użytkownik otrzyma wiadomość e-mail z linkiem do zarchiwizowanych danych, które można pobrać.

Pamiętaj, że zamknięcie skrzynki e-Doręczeń jest procesem nieodwracalnym, dlatego upewnij się, że pobrałeś wszystkie potrzebne dane przed zamknięciem skrzynki!

 

Jeśli nie jesteś właścicielem skrzynki e-Doręczeń Certum i nie masz możliwości samodzielnego zamknięcia skrzynki, istnieje również możliwość zamknięcia skrzynki w inny sposób –  wysyłając mailową prośbę.

 

  1. Kiedy można zamknąć skrzynkę e-Doręczeń nie będąc jej właścicielem?Procedura zamknięcia jest stosowana, gdy skrzynka nie może zostać zamknięta samodzielnie przez Wnioskodawcę
  2. Kto może złożyć prośbę o zamknięcie skrzynki e-Doręczeń?Prośbę o zamknięcie skrzynki może złożyć Wnioskodawca lub inna upoważniona osoba
  3. Jak rozpocząć procedurę zamknięcia skrzynki e-Doręczeń?
    Procedurę inicjuje wysłanie na Infolinię Certum (infolinia@certum.pl) maila z prośbą o zamknięcie skrzynki e-Doręczeń wraz z pełnomocnictwem
  4. Jakie informacje i dokumenty są wymagane do zamknięcia skrzynki e-Doręczeń?
    • W mailu z prośbą o zamknięcie skrzynki: należy zawrzeć informację o adresie ADE skrzynki, NIP oraz nazwę organizacji
    • Pełnomocnictwo: Dokument potwierdzający sposób lub inny dokument potwierdzający sposób reprezentacji -> Pobierz
  5. Jakie są kroki postępowania w procedurze zamknięcia skrzynki e-Doręczeń?
    1. Kontakt z Infolinią i przesłanie prośby: Wyślij prośbę o zamknięcie skrzynki e-Doręczeń na Infolinię (infolinia@certum.pl) wraz z podpisanym pełnomocnictwem
    2. Weryfikacja prośby: Sprawdzimy zgodność danych w prośbie i dokumentach
    3. Zamknięcie skrzynki: Jeśli dane są zgodne, zamykamy skrzynkę w systemie e-Doręczenia i przekażemy na adres e-mail informację o zamknięciu skrzynki lub o ewentualnych niezgodnościach
  6. Jakie dokumenty są związane z procedurą zamknięcia skrzynki e-Doręczeń?
  7. Co zrobić w przypadku niezgodności danych w prośbie?Jeżeli dane są niezgodne, otrzymasz mailowo informację o konieczności poprawienia prośby

Powiązane artykuły

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Co wpłynęło na Twoje wrażenia?

    Inne

    Dziękujemy za opinię!

    Dziękujemy za opinię!

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami