Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

Proces weryfikacji i dokumenty wymagane po zakupie certyfikatu Certum SSL

Certyfikat Certum Premium EV SSL (lub jego opcji MultiDomain)

Proces weryfikacji i dokumenty wymagane po zakupie certyfikatu Certum Premium EV SSL:

Do aktywacji certyfikatu Certum Premium EV SSL wymagana jest weryfikacja tożsamości subskrybenta. W toku aktywacji certyfikatu, użytkownik wybiera jedną z dostępnych metod weryfikacji.

Dostępne metody weryfikacji tożsamości subskrybenta to:

  • automatyczna weryfikacja tożsamości (rekomendowana)
  • potwierdzenie tożsamości w Punkcie Rejestracji lub Punkcie Potwierdzania Tożsamości (czytaj więcej), wzór oświadczenia jest do pobrania tutaj
  • notarialne potwierdzenie tożsamości
  • zdjęcia dokumentu tożsamości subskrybenta (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta stałego pobytu). Zdjęcia powinny odwzorowywać kompletny dokument (obie strony).

Tożsamość można również potwierdzić na podstawie posiadania ważnego certyfikatu kwalifikowanego, wydanego dla subskrybenta przez Certum.

Informujemy, że w przypadku wybrania opcji kopii dokumentu tożsamości, kopia ta wykorzystana będzie tylko i wyłącznie dla celów realizacji umowy/zamówienia i po potwierdzeniu tożsamości nie będzie dalej przetwarzana i zostanie niezwłocznie, trwale usunięta z naszej bazy danych.

Dodatkowo Certum wymaga również:

  • upoważnienia/pełnomocnictwa potwierdzającego upoważnienie subskrybenta do reprezentowania organizacji, jeżeli osoba występująca o certyfikat nie jest upoważniona do samodzielnego reprezentowania danej instytucji, np. na podstawie odpisu z KRS (wzór pełnomocnictwa)
  • opłaconego rachunku za domenę lub oświadczenia właściciela domeny o przysługującym subskrybentowi wyłącznym prawie do posługiwania się nazwą domeny – tylko jeśli domena nie jest zarejestrowana w bazie WHOIS lub informacje w bazie wskazują, że subskrybent nie jest właścicielem domeny
  • rachunku za media, wystawionego na dane organizacji (gaz, prąd, woda, telefon, itp.)
  • dokumentu rejestrowego organizacji, gdy organizacja nie widnieje w rejestrze KRS/GUS/CEiDG.

Wszystkie zebrane dokumenty należy wysłać do Certum, wykorzystując jedną z poniższych form:

  • z poziomu Twojego konta w sklepie Certum, w zakładce Produkty bezpieczeństwa wybierz certyfikat i dodaj wymagane dokumenty
  • e-mailem w formie pliku zabezpieczonego hasłem na adres: ccp@certum.pl. W celu ustalenia sposobu przekazania hasła, prosimy o kontakt z infolinią wsparcia technicznego Certum https://www.certum.pl/pl/kontakt/
  • pocztą na adres:
    Certum
    Bajeczna 13
    71-838 Szczecin

Certyfikat Certum Trusted SSL (lub jego opcji MultiDomain oraz Wildcard)

Proces weryfikacji i dokumenty wymagane po zakupie certyfikatu Certum Trusted SSL:

Do aktywacji certyfikatu Certum Trusted SSL wymagana jest weryfikacja tożsamości subskrybenta. W toku aktywacji certyfikatu, użytkownik wybiera jedną z dostępnych metod weryfikacji. Certum zaproponuje Ci inną metodę weryfikacji, jeśli będzie taka możliwość.

Dostępne metody weryfikacji tożsamości subskrybenta to:

  • automatyczna weryfikacja tożsamości (rekomendowana)
  • potwierdzenie tożsamości w Punkcie Rejestracji lub Punkcie Potwierdzania Tożsamości (czytaj więcej), wzór oświadczenia jest do pobrania tutaj
  • notarialne potwierdzenie tożsamości
  • zdjęcia dokumentu tożsamości subskrybenta (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta stałego pobytu). Zdjęcia powinny odwzorowywać kompletny dokument (obie strony).

Tożsamość można również potwierdzić na podstawie posiadania ważnego certyfikatu kwalifikowanego, wydanego dla subskrybenta przez Certum.

Informujemy, że w przypadku wybrania opcji kopii dokumentu tożsamości, kopia ta wykorzystana będzie tylko i wyłącznie dla celów realizacji umowy/zamówienia i po potwierdzeniu tożsamości nie będzie dalej przetwarzana i zostanie niezwłocznie, trwale usunięta z naszej bazy danych.

Dodatkowo Certum wymaga również:

  • zaświadczenia o zatrudnieniu lub upoważnienia/pełnomocnictwa, potwierdzającego związek subskrybenta z reprezentowanym podmiotem (wzór pełnomocnictwa), jeżeli osoba występująca o certyfikat nie jest upoważniona do samodzielnego reprezentowania danej instytucji, np. na podstawie odpisu z KRS
  • dokumentu rejestrowego organizacji, gdy organizacja nie widnieje w rejestrze KRS/GUS/CEiDG.

Wszystkie zebrane dokumenty należy wysłać do Certum, wykorzystując jedną z poniższych form:

  • z poziomu Twojego konta w sklepie Certum, w zakładce Produkty bezpieczeństwa wybierz certyfikat i dodaj wymagane dokumenty
  • e-mailem w formie pliku zabezpieczonego hasłem na adres: ccp@certum.pl. W celu ustalenia sposobu przekazania hasła, prosimy o kontakt z infolinią wsparcia technicznego Certum https://www.certum.pl/pl/kontakt/
  • pocztą na adres:
    Certum
    Bajeczna 13
    71-838 Szczecin

Certyfikat Certum Commercial SSL (lub jego opcji MultiDomain oraz Wildcard)

Proces weryfikacji i dokumenty wymagane po zakupie certyfikatu Certum Commercial SSL:

Warunkiem wydania certyfikatu Certum Commercial SSL jest pozytywny wynik weryfikacji posiadania kontroli nad certyfikowaną domeną.

UWAGA:
W uzasadnionych przypadkach, zespół Certum może poprosić o dosłanie dodatkowych dokumentów niezbędnych do prawidłowej weryfikacji.

Ważność dokumentów będących podstawą weryfikacji certyfikatu:

  • Dla nowych zamówień i dla certyfikatów odnawianych, dokumenty wraz z informacjami z rejestrów publicznych nie mogą być starsze niż 13 miesięcy
  • Dokumenty autoryzujące, niezależnie czy są terminowe czy nie – pozostają ważne przez 13 miesięcy od daty wydania certyfikatu
  • Dokumenty tożsamości muszą być aktualne (ważne) w dniu wydania certyfikatu.

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Jak możemy go poprawić?

    Instrukcje nie doprowadziły mnie do rozwiązania problemuArtykuł jest napisany w trudnym dla mnie językuInne

    Prosimy o więcej informacji jak moglibyśmy udoskonalić ten artykuł.

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami