Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

Podpisanie pliku PDF – bez konta CertumSign

Podpis kartowy lub zestaw do podpisu elektronicznego

  1. Gdy otrzymasz dokument do podpisu na platformie CertumSign, otwórz wiadomość i sprawdź informacje o pliku. Aby wyświetlić i podpisać dokument, kliknij Zobacz i podpisz
  2. Przed złożeniem podpisu upewnij się, że:
    • podłączyłeś swoją kartę i czytnik do komputera
    • masz oprogramowanie do zarządzania kartą proCertum CardManager lub dostarczone przez innego dostawcę
    • certyfikat kwalifikowany jest zarejestrowany w Twoim urządzeniu
  3. SMS-em otrzymasz kod autoryzujący do wyświetlenia dokumentu
  4. Kod z SMS wpisz w polu KOD AUTORYZACYJNY i kliknij POTWIERDŹ

  5. Pojawi się okno z treścią dokumentu. Aby podpisać dokument wybierz – PODPISZ

  6. Jeżeli masz:
    • kwalifikowany podpis elektroniczny na karcie kryptograficznej Certum lub
    • kwalifikowany podpis elektroniczny od innego kwalifikowanego polskiego dostawcy

    Z listy dostępnych podpisów wybierz – Mam zestaw do podpisu elektronicznego

  7. W sekcji Metoda Podpisu (po prawej stronie) zobaczysz nazwę wybranego e-podpisu. W przypadku podpisu na karcie jest to Karta/certyfikat.

  8. Kliknij Podpisz. Możesz narysować kursorem ramkę na wizualizację podpisu w dokumencie.
  9. Na następnym ekranie pojawi się komunikat o uruchomieniu aplikacji Certum Sign Service. Jeżeli nie masz jeszcze Certum Sign Service:
    • Pobierz aplikację Certum Sign Service dla Windows
    • Pobierz aplikację Certum Sign Service dla macOS
  10. Jeśli już masz Certum Sign Service, wybierz – wymuś podpis lokalny

  11. W Twojej przeglądarce pojawi się wyskakujące okienko. Zezwól na uruchomienie/otworzenie Certum SignService.
    • W Google Chrome jest to przycisk – Otwórz Certum SignService

    • W Safari jest to przycisk – Pozwól:
  12. Następnie pojawi się lista certyfikatów. Jeżeli nie jest wybrany certyfikat, którym chcesz podpisać dokument, kliknij jego nazwę, wówczas pojawi się rozwijana lista z innymi certyfikatami zarejestrowanymi w magazynie certyfikatów urządzenia.
  13. W informacjach o certyfikacie kwalifikowanym zobaczysz:
    • imię i nazwisko;
    • numer certyfikatu;
    • datę ważności;
    • status certyfikatu.
    • Aby przejść do podpisania, wybierz – Potwierdź.
  14. Podaj kod PIN nadany przy instalacji certyfikatu. Jeżeli kod jest poprawny, otrzymasz komunikat o podpisaniu pliku. Gotowe!

Powiązane artykuły

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Co wpłynęło na Twoje wrażenia?

    Inne

    Dziękujemy za opinię!

    Dziękujemy za opinię!

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami