Walidacja podpisu elektronicznego – przesłanie pliku z dysku komputera
Platforma podpisów elektronicznych CertumSign umożliwia sprawdzenie autentyczności i ważności podpisów na dokumentach podpisanych w zewnętrznym oprogramowaniu do składania podpisów. Dzięki wygodnej aplikacji przeglądarkowej wykonasz weryfikację podpisów oraz wygenerujesz poświadczenie elektroniczne w postaci raportu PDF.
Jak zwalidować podpis w pliku na dysku komputera?
- Zaloguj się do platformy CertumSign – https://www.sign.certum.pl/
- Przejdź do sekcji Waliduj podpisy (po lewej stronie ekranu)
- Aby wybrać plik, rozpocznij proces klikając na Wybierz plik do walidacji
Wybierz plik z dysku komputera lub przeciągnij i upuść plik na ekranie walidacji.
- Po dodaniu pliku kliknij – Dalej
- Na ekranie pojawi się status zweryfikowanych podpisów
Status zweryfikowanych podpisów nie stanowi dowodu kwalifikowanej walidacji. - Aby otrzymać dowód – Przeprowadź walidację
Kliknięcie przycisku spowoduje zmniejszenie limitu walidacji na koncie.Przy przycisku widoczny jest aktualny limit dostępnych walidacji, jeśli wynosi on 0, wymagane jest wpisanie kodu walidacji, który można zakupić w sklepie Certum. - Po chwili na ekranie pojawi się wynik kwalifikowanej walidacji. Na Twoje urządzenie zostanie automatycznie pobrany dowód w postaci raportu kwalifikowanej walidacji.
Raport możesz też pobrać ręcznie, klikając na Pobierz raport walidacji.
Możliwa jest walidacja tylko jednego pliku w danym momencie. Dla operacji walidacji nie ma możliwości wybrania kilku plików i walidacji jako akcji zbiorowej.