Jak unieważnić certyfikat kwalifikowany?
Unieważnienie certyfikatu kwalifikowanego jest równoznaczne z utratą ważności certyfikatu i ma charakter trwały (nieodwracalny), skutkuje również rozwiązaniem umowy zawartej pomiędzy Subskrybentem (osobą, na którą został wydany certyfikat) a Certum bez zwrotu wpłaty za niewykorzystany okres.
Certyfikat kwalifikowany można unieważnić przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu:
1. Unieważnienie przez konto w panelu Certum – dla użytkowników posiadających konto w systemie panel.certum.pl
Nazwa instrukcji |
Wersja |
Plik |
---|---|---|
Unieważnienie przez konto na panel Certum |
2.0 |
2. Unieważnienie przez stronę uniewaznienia.certum.pl – dla użytkowników nie posiadających konta w systemie panel.certum.pl (dotyczy certyfikatów wydanych w starej ścieżce klienta)
Nazwa instrukcji |
Wersja |
Plik |
---|---|---|
Unieważnienie przez stronę internetową |
2.0 |
Certyfikat kwalifikowany uniwersalny zawierający dane Subskrybenta, może zostać unieważniony tylko na jego wniosek. Certyfikat kwalifikowany z dodatkowymi danymi może zostać unieważniony zarówno przez Subskrybenta, jak i przez upoważnionego przedstawiciela reprezentowanego podmiotu.
Informujemy, że wnioski o unieważnienie certyfikatu kwalifikowanego nie są już przyjmowane za pomocą:
• Fax-u (dotyczy to formularza CCK-DK06-PR05_ZK02 – Wniosek o unieważnienie certyfikatu kwalifikowanego);
• Zgłoszenia telefonicznego do Operatora Certum.