Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

JPK: przydatne instrukcje i informacje do wysyłki plików JPK

Przydatne informacje

1. Jak podpisać plik metadanych przy użyciu podpisu kwalifikowanego w aplikacji proCertum SmartSign?

Aby podpisać plik certyfikatem kwalifikowanym, którego wystawcą jest Certum wykonaj następujące czynności:

1. W Aplikacji Klient JPK WEB pobierz plik na dysk, klikając na przycisk Pobierz plik;
2. W zależności od liczby wybranych plików zostanie zapisany plik ZIP lub plik XML (pik ZIP należy rozpakować);
3. Każdy plik XML podpisz w programie proCertum SmartSign za pomocą poniższych ustawień:

  • Format podpisu: XAdES
  • Typ podpisu: wewnętrzny
  • Funkcja skrótu: SHA-256
  • Wariant podpisu: Nie dołączaj dodatkowych informacji (BES)
  • Zawansowane opcje podpisu XAdES:
    • Twórz podpis dołączony (Enveloped), gdy podpisywany jest dokument XML podpisem wewnętrznym XAdES
    • Twórz podpis na potrzeby JPK

 


oraz na dole okna:

4. Podpisane pliki initupload o rozszerzeniu .xml, .xades lub .zip dodaj do klienta JPK;

5. Po poprawnym załadowaniu wszystkich plików, system automatycznie przejdzie na stronę wysyłki.

2. Skąd pobrać materiały pomocnicze?

Materiały pomocnicze dostępne są na portalu Ministerstwa Finansów:

 

  • Specyfikacja interfejsów usług Jednolitego Pliku Kontrolnego

POBIERZ PLIK

 

  • Podręcznik użytkownika aplikacji Klient JPK WEB

POBIERZ PLIK

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Jak możemy go poprawić?

    Instrukcje nie doprowadziły mnie do rozwiązania problemuArtykuł jest napisany w trudnym dla mnie językuInne

    Prosimy o więcej informacji jak moglibyśmy udoskonalić ten artykuł.

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami