Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

e-Deklaracje: przydatne instrukcje i informacje do wysyłki deklaracji

1. Kogo obowiązują nowe regulacje?

Od 1 stycznia 2015 r. większość firm zaczęły obowiązywać nowe regulacje dotyczące zasad kontaktu z organami skarbowymi. Na ich mocy przedsiębiorstwa zatrudniające ponad 5 osób oraz wszystkie biura rachunkowe muszą przesyłać niektóre formularze i rozliczenia tylko drogą elektroniczną, z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

2. Jakie informacje podatkowe firmy muszą wysłać drogą elektroniczną?

Zgodnie ze zmianami, nowe regulacje dotyczą następujących informacji: PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1/IFT-1R, IFT-3/IFT-3R, deklaracji PIT-4R, PIT-8AR i rocznego obliczenia podatku PIT-40.

3. Jak prawidłowo przekazywać dokumenty do organu skarbowego?

Ministerstwo Finansów w komunikacie na swojej stronie dokładnie określa, w jaki sposób dokumenty podatkowe mają być przesyłane do fiskusa: kliknij i sprawdź sam.

4. NIP czy PESEL - jakie dane powinny znajdować się w certyfikacie?

Ministerstwo Finansów w komunikacie na swojej stronie dokładnie określa, jakimi identyfikatorami powinni posługiwać się podatnicy i płatnicy, którzy będą wysyłali dokumenty w formie elektronicznej: kliknij i sprawdź sam.

5. Wykaz instrukcji pomocnych do obsługi formularzy interaktywnych i aplikacji e-Deklaracje Desktop:

Informujemy, że przed wysyłką deklaracji należy najpierw zapoznać się z poniższymi instrukcjami, które są niezbędne do obsługi formularzy interaktywnych i aplikacji e-Deklaracje Desktop:

  1. Oprogramowanie do podpisu elektronicznego i zarządzania kartami kryptograficznymi, dostarczane przez centra certyfikacji – ustawienia dla systemu e-Deklaracje.
  2. Instrukcja użytkownika interaktywnych formularzy deklaracji i podań składanych od roku 2015 opatrywanych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz podpisem elektronicznym nieweryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu (dane autoryzujące).

Uwaga

Przejdź do strony Ministerstwa Finansów i pobierz instrukcje do obsługi formularzy interaktywnych i aplikacji e-Deklaracje Desktop tutaj.

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Jak możemy go poprawić?

    Instrukcje nie doprowadziły mnie do rozwiązania problemuArtykuł jest napisany w trudnym dla mnie językuInne

    Prosimy o więcej informacji jak moglibyśmy udoskonalić ten artykuł.

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami