Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

EKW – ręczne wskazanie sterownika karty kryptograficznej

Poniższa instrukcja przedstawia kroki jakie należy wykonać, jeżeli aplikacja Szafir SDK w systemie EKW nie wykryje certyfikatu kwalifikowanego zapisanego na karcie kryptograficznej Certum.

1. Uruchom aplet Szafir SDK.

2. W sekcji Certyfikat do znakowania czasem naciśnij przycisk Wybierz, aby otworzyć okno wyboru certyfikatu.

 

 

3. Następnie wybierz przycisk Wskaż ręcznie plik sterownika karty, aby wybrać sterownik z pliku.

 

 

4. W polu Przyjazna nazwa wprowadź nazwę Certum i naciśnij przycisk Wskaż plik. Pojawi się okienko pozwalające na wskazanie sterownika karty.

 

 

5. Wskaż plik – C:\Windows\system32\cryptoCertum3PKCS.dll

 

 

6. Po wskazaniu pliku sterownika naciśnij przycisk Ok. Nastąpi odczyt certyfikatów z karty.

 

 

7. Zatwierdź wybrany certyfikat poprzez naciśnięcie przycisku Wybierz.

Ważna informacja – po ręcznym wskazaniu biblioteki ten sam certyfikat może pojawić się na liście dwa razy. Metodą prób i błędów należy sprawdzić, który z nich działa.

 

 

8. W następnym kroku pojawi się okno główne apletu. W sekcji Certyfikat do podpisywania kliknij na przycisk Wybierz, aby przejść do wyboru certyfikatu.

 

 

9. Naciśnij przycisk Wskaż ręcznie plik sterownika karty.

 

 

10. Pojawi się okno wyboru pliku sterownika do karty – wybierz sterownik Certum. Nastąpi odczyt certyfikatów z karty.

 

 

11. Zatwierdź wybrany certyfikat poprzez naciśnięcie przycisku Wybierz.

 

 

12. Po zatwierdzeniu certyfikatu pojawi się główne okno apletu – gdzie należy kliknąć na przycisk Podpisz.

 

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Jak możemy go poprawić?

    Instrukcje nie doprowadziły mnie do rozwiązania problemuArtykuł jest napisany w trudnym dla mnie językuInne

    Prosimy o więcej informacji jak moglibyśmy udoskonalić ten artykuł.

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami