Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

 

e-Doręczenia: jak założyć adres i skrzynkę? – ważne informacje dla przedsiębiorców!

e-Doręczenia umożliwiają bezpieczne i szybkie przesyłanie dokumentów drogą elektroniczną. Dzięki e-Doręczeniom zaoszczędzisz czas i unikniesz korzystania z usług tradycyjnej poczty.

  • najważniejsze informacje na temat e-Doręczeń 

  • instrukcja, jak założyć adres i skrzynkę e-Doręczeń z pomocą podpisu kwalifikowanego i w Punkcie Partnerskim 

  • e doreczenia aplikacja – zakładanie przez mObywatel lub eDO App i e-dowód

Zakładanie skrzynki e-Doręczeń oraz adresu do doręczeń elektronicznych w Certum jest zgodne z ustawą o doręczeniach elektronicznych i spełnia jej warunki. Gwarantuje to zgodność z przepisami prawa oraz bezpieczeństwo komunikacji elektronicznej. Otwieranie skrzynki do e-Doręczeń  i zakładanie adresu ADE w Certum jest procesem prostym i intuicyjnym.

Załóż teraz: https://www.certum.pl/e-doreczenia

Czym jest adres do e-Doręczeń (ADE)?

Adres do doręczeń elektronicznych (ADE) umożliwia bezpieczne i skuteczne komunikowanie się w systemie e-Doręczeń. ADE zapewnia także przejrzystość i wiarygodność przesyłanych informacji, ponieważ jest przypisany wyłącznie do jednego podmiotu, który korzysta z e-Doręczeń.

ADE jest obowiązkowe dla przedsiębiorców oraz instytucji publicznych. 

Jak uzyskać adres do e-Doręczeń (ADE) dla przedsiębiorców?

ADE nadaje minister “właściwy do ds. informatyzacji”. Dzieje się to automatycznie i zdalnie, gdy zakładasz skrzynkę do e-Doręczeń. O adres ADE “wnioskuje” w twoim imieniu dostawca e-Doręczeń, czyli np. Certum. Gdy skrzynka i adres będą gotowe, możesz korzystać z e-Doręczeń!

ADE są przechowywane w Bazie Adresów Elektronicznych (BAE), z której mogą korzystać inni użytkownicy e-Doręczeń.

Kogo dotyczy obowiązek posiadania ADE?

Obowiązek założenia skrzynki i adresu ADE wchodzi w życie stopniowo. Według ustalonego planu dla różnych sektorów. Obowiązkowe ADE jest częścią cyfryzacji administracji publicznej. Jednocześnie jest to sposób na usprawnienie komunikacji elektronicznej między przedsiębiorcami, instytucjami publicznymi i obywatelami.

Obowiązek posiadania adresu do doręczeń elektronicznych i skrzynki mają:

  • Przedsiębiorcy

Wszyscy zarejestrowani w CEIDG oraz KRS. e-Doręczenia dla firm z KRS są obowiązkowe od 1 kwietnia 2025!

  • Instytucje publiczne

Organy administracji rządowej, jednostki budżetowe, ZUS, KRUS, NFZ, organy kontrolne i samorządowe zakłady budżetowe

  • Zawody zaufania publicznego

Adwokaci, radcowie prawni, doradcy podatkowi, notariusze

  • Sądy, trybunały, komornicy, prokuratura, organy ścigania i Służba Więzienna

Zgodnie z planem, do 2029 roku wszystkie podmioty powinny spełnić obowiązek posiadania ADE i skrzynki e-Doręczeń.

Korzyści z założenia e-Doręczeń

Pełna kontrola nad przesyłkami

e-Doręczenia umożliwiają bieżące śledzenie przesyłek. Nadawca i odbiorca mają dostęp do informacji o statusie doręczenia. Dokumenty nie giną, a proces jest przejrzysty. Firmy i instytucje mogą lepiej zarządzać korespondencją.

Natychmiastowa dostawa bez ograniczeń

e-Doręczenia działają całą dobę, bez względu na dzień tygodnia. Nie trzeba czekać na listonosza ani odwiedzać placówki pocztowej. Dokumenty docierają natychmiast, niezależnie od lokalizacji. W sprawach pilnych można je wysłać nawet o 23:59. System generuje dowód nadania, co zapewnia pewność dostarczenia na czas.

Większa efektywność i automatyzacja

e-Doręczenia przyspieszają obieg dokumentów. Automatyzacja eliminuje ręczne procesy, skraca czas przetwarzania i zmniejsza ryzyko błędów. Firmy mogą zintegrować e-Doręczenia z systemami zarządzania dokumentami (DMS). Przesyłki cyfrowe łatwo archiwizować i wyszukiwać.

Redukcja kosztów i oszczędność czasu

e-Doręczenia obniżają koszty wysyłki i archiwizacji. Nie wymagają papieru, tonerów ani kopert. Ograniczają wydatki na usługi pocztowe i przechowywanie dokumentów. Pracownicy nie tracą czasu na przygotowanie, nadanie i odbiór tradycyjnej poczty. Cyfrowa korespondencja to mniej formalności i większa wydajność.

Zaawansowane zabezpieczenia

e-Doręczenia gwarantują ochronę korespondencji. Każda przesyłka jest szyfrowana przed nadaniem i odszyfrowywana dopiero u odbiorcy. Wykorzystują kwalifikowane usługi zaufania, takie jak znacznik czasu i pieczęć elektroniczna. Dzięki temu dokumenty pozostają nienaruszone, a ich autentyczność jest potwierdzona.

Nowoczesne rozwiązanie dla firm i instytucji

e-Doręczenia usprawniają komunikację w biznesie, administracji i sektorze publicznym. Są szybkie, bezpieczne i wygodne. Dzięki nim korespondencja staje się prostsza, tańsza i bardziej efektywna.

Cyfrowa przyszłość komunikacji

e-Doręczenia to krok w stronę pełnej cyfryzacji korespondencji. Eliminują papierowy obieg dokumentów, co zmniejsza wpływ na środowisko i przyspiesza komunikację. Dzięki automatycznym powiadomieniom użytkownicy nie przegapią ważnych wiadomości. Możliwość integracji z systemami IT usprawnia procesy biznesowe i administracyjne. eE-Doręczenia to nie tylko oszczędność czasu i kosztów, ale także nowoczesne podejście do zarządzania dokumentami, które zwiększa efektywność i bezpieczeństwo wymiany informacji.

e-Doręczenia dla osób fizycznych

e-doręczenia dla osób fizycznych, czyli obywateli są dobrowolne. Ale mogą być niezwykle korzystne, jeśli prowadzisz korespondencję elektroniczną z różnymi instytucjami.

Jak założyć adres ADE i skrzynkę e-Doręczeń?

Do założenia adresu i skrzynki potrzebujesz konta w panel.certum.pl. Załóż konto lub zaloguj się, a następnie potwierdź tożsamość za pomocą wybranej metody. W ten sposób skrzynkę e-Doręczeń i adres ADE zakładają zawody zaufania publicznego, przedsiębiorstwa i osoby prywatne. W kilku prostych i intuicyjnych krokach. Postępuj zgodnie z instrukcją, aby szybko i bezproblemowo uzyskać adres do e-Doręczeń.  Dzięki temu będziesz mógł korzystać z nowoczesnych i bezpiecznych rozwiązań Certum.

  1. Zaloguj sięPierwszym krokiem do założenia skrzynki do e-Doręczeń Certum jest zalogowanie się na stronie panel.certum.pl. Po zalogowaniu zobaczysz usługi Certum, z których korzystasz.
  2. Rozpocznij wniosekKliknij “Wypełnij wniosek”. Przycisk znajdziesz w centralnej części ekranu lub w prawym górnym rogu.
  3. Wybierz sposób potwierdzenia tożsamości
    • Zdalnie – nie musisz ruszać się z biura czy domu!
    • Podpisem kwalifikowany
    • Aplikacja mObywatel
    • Aplikacja eDO App z e-dowodem
    • Na spotkaniu w Punkcie Partnerskim – znajdź na mapie
  4. Skonfiguruj skrzynkę 
    1. Wprowadź niezbędne dane osobowe
    2. Wybierz typ skrzynki – dla kogo ją zakładasz (firma z CEIDG, KRS, zawód zaufania publicznego)
    3. Wybierz preferowany plan – darmowy lub płatny z większymi możliwościami Porównaj plany w sklepie Certum
  5. Dodaj dokumentyJeśli zakładasz adres i skrzynkę dla firmy lub zawodu zaufania publicznego, dodaj wymagane załączniki. Takie jak pełnomocnictwo, odpis CEIDG z danymi niejawnymi lub skan legitymacji zawodowej.
  6. PodpiszJeśli masz podpis kwalifikowany, użyj go. Jeśli nie – skorzystasz z darmowego podpisu SMS. Po zatwierdzeniu wniosku, otrzymasz e-mail z informacją o utworzeniu skrzynki z adresem ADE.

Załóż teraz: https://www.certum.pl/e-doreczenia

e-doreczenia aplikacja

Z e-Doręczeń Certum korzystasz przez przeglądarkę – na komputerze, tablecie lub smartfonie. Nie ma specjalnej aplikacji mobilnej lub desktopowej do obsługi skrzynki e-Doręczeń Certum.

Możesz założyć e doreczenia z aplikacja mObywatel lub eDO App, które służą tylko do potwierdzenia tożsamości.

e-Doręczenia dla firm – szczegółowe instrukcje

Wybierz e-Doręczenia Certum i poznaj  szczegóły, jak założyć adres i skrzynkę. Skorzystaj z instrukcji krok po kroku:

  1. e-Doręczenia: Instrukcja wnioskowania za pośrednictwem mObywatela lub eDO App i e-dowodu
  2. e-Doręczenia: Instrukcja wnioskowania w Punkcie Partnerskim
  3. e-Doręczenia: Instrukcja wnioskowania przy pomocy podpisu kwalifikowanego

e-Doręczenia Certum to Twoja skrzynka na elektroniczne listy polecone!

Załóż teraz: https://www.certum.pl/e-doreczenia

Powiązane artykuły

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Co wpłynęło na Twoje wrażenia?

    Inne

    Dziękujemy za opinię!

    Dziękujemy za opinię!

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami