Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

Podpis elektroniczny
Zestaw Certum Mini/Standard

Instrukcja uzyskania podpisu na karcie kryptograficznej – Aktywacja certyfikatu

 

Podpis elektroniczny na karcie aktywujesz samodzielnie lub w punkcie sprzedaży. W tej instrukcji dowiesz się, jak zrobić to krok po kroku.

Logowanie

Zaloguj się do Panelu Certum https://panel.certum.pl

  • Podaj adres e-mail oraz hasło
    • Na ekranie logowania możesz wybrać język panelu – polski lub angielski


Jeżeli nie posiadasz konta w panelu Certum skorzystaj z opcji załóż konto.

Aktywacja certyfikatu

Aby aktywować podpis, nie trzeba podłączać karty z czytnikiem do komputera

  1. Zaloguj się na konto i kliknij Wypełnij wniosek
    • Na rozwijanej liście kliknij Wniosek o certyfikat

  2. Wybierz sposób aktywacji i kliknij Kontynuuj
    Wybierz
    • Samodzielne wypełnienie wniosku i weryfikacja tożsamości w punkcie partnerskim lub u notariusza

  3. W oknie Dane certyfikatu wybierz swój produkt na liście Sposoby realizacji wniosku:

    Lista sposobów realizacji wniosku na Twoim koncie zależy od zakupionych produktów i może się różnić od pokazanych ilustracji
    • Jeśli masz Zestaw Certum (Mini lub Standard) z kartą kryptograficzną, wybierz Karta kryptograficzna – nowa karta
      • następnie wpisz jej numer w polu Numer karty kryptograficznej

      Numer karty kryptograficznej składa się z 16 znaków. Znajdziesz go na karcie w zestawie Certum
    • Jeżeli masz e-kod na dodatkowy certyfikat, wybierz Dodatkowy certyfikat – e-kod (kod aktywacyjny).
      • Następnie wpisz numer swojej karty oraz e- kod

    • Jeżeli masz dodatkowy certyfikat kupiony w sklepie Certum, wybierz wariant Karta kryptograficzna – produkt.
      • W polu Numer karty kryptograficznej wpisz numer karty, a w polu Produkt wybierz wariant podpisu na rok, 2 lub 3 lata.

  4. Po wybraniu produktu, ustaw początek jego ważności:
    • Certyfikat ważny niezwłocznie po wydaniu
    • Certyfikat ważny od wskazanego dnia (nie później niż 60 dni od daty złożenia wniosku)
    • Jeżeli wybierasz Certyfikat ważny od wskazanego dnia, wpisz datę lub wybierz ją z kalendarza

  5. Po wprowadzeniu informacji, kliknij Dalej
    Klikając Anuluj wyczyścisz formularz i wrócisz do strony głównej panelu
  6. Wybierz rodzaj certyfikatu
    • osobisty – zawierający tylko Twoje dane
    • firmowy – zawierający Twoje dane oraz dane firmy lub instytucji
  7. Uzupełnij formularz “Dane wnioskodawcy”

    Zielona ikona po prawej stronie danego pola, będzie oznaczała, że to pole będzie widoczne w danych certyfikatu.

    Wymagane pola:

    • Sekcja Wnioskodawca:
      • Pierwsze imię
      • Nazwisko
    • Sekcja Dokument tożsamości:
      • Rodzaj dokumentu tożsamości
      • Kraj wydania dokument
        • Data wydania dokumentu (dla polskich dowodów osobistych)
      • Seria i numer
      • Data ważności dokumentu
    • Sekcja Identyfikacja wnioskodawcy:
      • Kraj nadania
        • (nieobowiązkowe, jeżeli zaznaczysz Nie posiadam numeru PESEL)
      • PESEL
      • Miejsce urodzenia
    • Sekcja Adres korespondencyjny Wnioskodawcy:
      • Imię i nazwisko
      • Kraj
      • Województwo
      • Kod pocztowy
      • Miejscowość
      • Ulica
      • Numer domu
    • Nazwa powszechnie stosowana
      • Domyślnie składa się z
        • imienia i nazwiska wnioskodawcy
        • nazwy skróconej reprezentowanego podmiotu we wniosku o certyfikat firmowy
    • Sekcja Dane kontaktowe:
      • E-mail
      • Powtórz adres e-mail
      • Prefiks i Telefon
    Jeśli chcesz, aby Twój certyfikat zawierał dane firmy/instytucji zaznacz – “Dodaj dane podmiotu”

  8. Wymagane pola przy aktywacji certyfikatu firmowego
    • Sekcja Dane podmiotu:
      • Nazwa podmiotu
      • Nazwa skrócona podmiotu
      • Kraj organu rejestrowego
      • Dane organu rejestrowego
        • Pełna nazwa organu rejestrowego właściwego dla podmiotu np. Sąd Rejonowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej
      • NIP
      • E-mail
      • Osoba lub osoby upoważnione do reprezentowania
    • Sekcja Adres siedziby podmiotu:
      • Kraj
      • Województwo
      • Kod pocztowy
      • Miejscowość
      • Ulica
      • Numer domu
  9. Zaakceptuj klauzulę informacyjną
    • Kliknij Dalej, aby przejść do Podsumowania

  10. Podsumowanie

    • Zweryfikuj poprawność danych
    • Jeżeli wszystko się zgadza, kliknij Dalej

Potwierdzenie tożsamości

  1. Wybierz sposób weryfikacji:
    • Potwierdź tożsamość w punkcie sprzedaży (rekomendowane)
    • Potwierdź tożsamość notarialnie 

    Weryfikacja tożsamości w punkcie sprzedaży lub u notariusza jest płatna. Przed wizytą sprawdź koszt usługi.

     

    Gdy zmienisz sposób weryfikacji, Twoje dokumenty będą nieaktualne. Zobaczysz ostrzeżenie:

  2. Lista punktów wyświetli się po kliknięciu Przejdź do listy punktów sprzedaży

    Jeśli masz podpis na karcie, weź ją ze sobą razem z czytnikiem i laptopem. Operator punktu sprzedaży pomoże Ci skonfigurować Twoje urządzenie

  3. Jakie zabrać dokumenty do potwierdzenia tożsamości w punkcie sprzedaży?
    Dla podpisu osobistego:

    • dokument tożsamości
      • ważny dowód osobisty, paszport, mDowód lub kartę pobytu
    • Oświadczenie

    Zapytaj operatora, czy drukować oświadczenie

    Dokumenty opcjonalne

    • jeśli podpis ma zawierać numer PESEL:
      • zabierz polski dokument z PESEL-em
        • jeśli masz niepolski dokument tożsamości zabierz kartę stałego pobytu lub potwierdzenie nadania PESEL
    • jeśli certyfikat ma zawierać twój osobisty numer NIP
      • zabierz dokument z NIP-em wydany przez polski Urząd Skarbowy lub wpis do CEiDG

    Dla podpisu firmowego:

    • dokument tożsamości
      • ważny dowód osobisty, paszport, mDowód lub kartę pobytu
    • Oświadczenie
      • Zapytaj operatora Certum, czy drukować Oświadczenie
    • Pełnomocnictwo

    Dokumenty opcjonalne

    • jeśli podpis ma zawierać numer PESEL:
      • zabierz polski dokument z PESEL-em
        • jeśli masz niepolski dokument tożsamości zabierz kartę stałego pobytu lub potwierdzenie nadania PESEL
    • jeśli certyfikat ma zawierać twój osobisty numer NIP
      • zabierz dokument z NIP-em wydany przez polski Urząd Skarbowy lub wpis do CEiDG
    Pamiętaj o dokumentach, które potwierdzają dane reprezentowanego podmiotu.
    Dodatkowe dokumenty formalne, wymagane do potwierdzenia danych podmiotu
    Właściciel firmy prowadzącej indywidualną działalność gospodarczą.
    • dokument będący podstawą prawną funkcjonowania przedsiębiorstwa – odpis lub wydruk z Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEiDG).
    Pracownicy i przedstawiciele firmy i instytucji posiadającej osobowość prawną (m.in. biura rachunkowe, firmy, administracja samorządowa i państwowa) jak również jednostki nieposiadające osobowości prawnej (m.ni. jednostki budżetowe, szkoły, spółki jawne oraz spółki cywilne). Firma – przedsiębiorstwo

    • pełnomocnictwo – podpisane zgodnie z zasadami reprezentacji firmy (druk jest do pobrania wraz Oświadczeniem);
    • dokument będący podstawą prawną funkcjonowania przedsiębiorstwa:
    • odpis lub wydruk z KRS – nie starszy niż 6 miesięcy,
    • odpis lub wydruk z CEiDG lub zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON, potwierdzający dane firmy.

    Instytucja publiczna

    • pełnomocnictwo – podpisane zgodnie z zasadami reprezentacji (druk jest do pobrania wraz Oświadczeniem);
    • kopia dokumentu określającego zasady reprezentacji;
    • uchwała bądź inna decyzja o powołaniu, mianowaniu na dane stanowisko;
    • potwierdzenie nadania numeru NIP reprezentowanego podmiotu;
    • zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON reprezentowanego podmiotu.
    Osoby, które należą do zarządu lub rady nadzorczej w danym podmiocie (np. Prezes Zarządu, Członek Zarządu, Prokurent). Dane tych osób znajdują się w odpisie KRS lub innym dokumencie określającym zasady reprezentacji. Firma – przedsiębiorstwo

    • odpis lub wydruk z KRS – nie starszy niż 6 miesięcy;
    • uchwała bądź inna decyzja o powołaniu, mianowaniu na dane stanowisko;
    • potwierdzenie nadania numeru NIP reprezentowanego podmiotu;
    • zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON reprezentowanego podmiotu.

    Instytucja publiczna

    • kopia dokumentu określającego zasady reprezentacji;
    • uchwała bądź akt powołania, mianowaniu na dane stanowisko;
    • potwierdzenie nadania numeru NIP reprezentowanego podmiotu;
    • zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON reprezentowanego podmiotu.
    Osoby, które pełnią istotne funkcje w administracji publicznej i samorządowej (np. Prezydent Miasta, Burmistrz, Wójt). Dane tych osób znajdują się w odpowiednim dokumencie określającym zasady reprezentacji.
    • kopia dokumentu określającego zasady reprezentacji;
    • stosowna decyzja o powołaniu, akt mianowania bądź inny dokument, na podstawie którego osoba ubiegająca się o certyfikat działa w charakterze organu władzy publicznej;
    • potwierdzenie nadania numeru NIP reprezentowanego podmiotu;
    • zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON reprezentowanego podmiotu.
  4. Potwierdzanie tożsamości notarialnie
    &nbsp:
    Jeśli wybierasz weryfikację tożsamości u notariusza, listę notariuszy w Polsce, Europie i na świecie sprawdzisz, klikając w linki

Wysyłka dokumentów

Jeżeli zweryfikujesz tożsamość u notariusza, komplet wydrukowanych dokumentów z dopiskiem Notariusz wyślij na adres:

Certum
ul. Bajeczna 13
71-838 Szczecin

Po pozytywnej weryfikacji wypełnionych dokumentów, wydamy Ci podpis kwalifikowany. Jak go zainstalować, dowiesz się z instrukcji ,,Karta kryptograficznaInstalacja certyfikatu.

Dziękujemy za wybór podpisu elektronicznego Certum!

 

Szczegółowa instrukcja procesu aktywacji i lista wymaganych dokumentów:

 

Pobierz plik

 

Powiązane artykuły

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Co wpłynęło na Twoje wrażenia?

    Inne

    Dziękujemy za opinię!

    Dziękujemy za opinię!

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami