Weryfikacja tożsamości w ścieżce eID z wykorzystaniem danych bankowych
Elektroniczne potwierdzenie tożsamości eID umożliwia Użytkownikom posiadającym zakupioną usługę mobilnego podpisu elektronicznego SimplySign potwierdzić swoją tożsamość za pomocą danych przypisanych do posiadanego konta bankowego w Santander Bank Polska w procesie wnioskowania o wydanie certyfikatu kwalifikowanego.
Jak wygląda proces wnioskowania?
Aby uzyskać e-podpis SimplySign z potwierdzeniem tożsamości za pomocą bankowego eID:
- Zaloguj się do swojego konta na stronie panel.certum.pl.
- Rozpocznij proces wnioskowania o certyfikat kwalifikowany.
- Przekaż dane ze swojego konta bankowego Santander Bank Polska do wniosku o wydanie certyfikatu.
- Zweryfikuj przekazane dane do panelu Certum.
- Złóż wniosek o certyfikat i podpisz Oświadczenie.
- Zainstaluj certyfikat na urządzeniu mobilnym i podpisuj e-dokumenty.
Pamiętaj, aby mieć dostęp do:
- Swojej skrzynki email.
- Konta bankowego w Santander Bank Polska, którego jesteś głównym właścicielem.
- Telefonu komórkowego, którego numer zostanie podany we wniosku o wydanie certyfikatu kwalifikowanego. Na numer telefonu zostanie wysłany kod SMS, który jest niezbędny do podpisania Oświadczenia w końcowym etapie wnioskowania.
Nazwa instrukcji |
Wersja |
Plik |
---|---|---|
SimplySign – potwierdzenie tożsamości za pomocą konta bankowego eID |
1.1 |
Proces eID dotyczy wnioskowania o certyfikat kwalifikowany osobisty (bez danych firmowych).
Na etapie przekazania danych do wniosku, Użytkownik zostaje przekierowany do systemu bankowości elektronicznej Santander Bank Polska.