Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

JPK: przydatne instrukcje i informacje do wysyłki plików JPK

Przydatne informacje

1. Jak podpisać plik metadanych przy użyciu podpisu kwalifikowanego w aplikacji proCertum SmartSign?

Aby podpisać plik certyfikatem kwalifikowanym, którego wystawcą jest Certum wykonaj następujące czynności:

1. W Aplikacji Klient JPK WEB pobierz plik na dysk, klikając na przycisk Pobierz plik;
2. W zależności od liczby wybranych plików zostanie zapisany plik ZIP lub plik XML (pik ZIP należy rozpakować);
3. Każdy plik XML podpisz w programie proCertum SmartSign za pomocą poniższych ustawień:

  • Format podpisu: XAdES
  • Typ podpisu: wewnętrzny
  • Funkcja skrótu: SHA-256
  • Wariant podpisu: Nie dołączaj dodatkowych informacji (BES)
  • Zawansowane opcje podpisu XAdES:
    • Twórz podpis dołączony (Enveloped), gdy podpisywany jest dokument XML podpisem wewnętrznym XAdES
    • Twórz podpis na potrzeby JPK

 


oraz na dole okna:

4. Podpisane pliki initupload o rozszerzeniu .xml, .xades lub .zip dodaj do klienta JPK;

5. Po poprawnym załadowaniu wszystkich plików, system automatycznie przejdzie na stronę wysyłki.

2. Skąd pobrać materiały pomocnicze?

Materiały pomocnicze dostępne są na portalu Ministerstwa Finansów:

 

  • Specyfikacja interfejsów usług Jednolitego Pliku Kontrolnego

POBIERZ PLIK

 

  • Podręcznik użytkownika aplikacji Klient JPK WEB

POBIERZ PLIK

Powiązane artykuły

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Co wpłynęło na Twoje wrażenia?

    Inne

    Dziękujemy za opinię!

    Dziękujemy za opinię!

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami