Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

Podpis elektroniczny
Zestaw Certum Mini/Standard

Instrukcja uzyskania podpisu na karcie kryptograficznej – Aktywacja certyfikatu

 

Podpis elektroniczny na karcie aktywujesz samodzielnie lub w punkcie sprzedaży. W tej instrukcji dowiesz się, jak zrobić to krok po kroku.

Logowanie

Zaloguj się do Panelu Certum https://panel.certum.pl

  • Podaj adres e-mail oraz hasło
    • Na ekranie logowania możesz wybrać język panelu – polski lub angielski


Jeżeli nie posiadasz konta w panelu Certum skorzystaj z opcji załóż konto.

Aktywacja certyfikatu

Aby aktywować podpis, nie trzeba podłączać karty z czytnikiem do komputera

  1. Zaloguj się na konto i kliknij Wypełnij wniosek
    • Na rozwijanej liście kliknij Wniosek o certyfikat

  2. Wybierz sposób aktywacji i kliknij Kontynuuj
    Wybierz
    • Samodzielne wypełnienie wniosku i weryfikacja tożsamości w punkcie partnerskim lub u notariusza

  3. W oknie Dane certyfikatu wybierz swój produkt na liście Sposoby realizacji wniosku:

    Lista sposobów realizacji wniosku na Twoim koncie zależy od zakupionych produktów i może się różnić od pokazanych ilustracji
    • Jeśli masz Zestaw Certum (Mini lub Standard) z kartą kryptograficzną, wybierz Karta kryptograficzna – nowa karta
      • następnie wpisz jej numer w polu Numer karty kryptograficznej

      Numer karty kryptograficznej składa się z 16 znaków. Znajdziesz go na karcie w zestawie Certum
    • Jeżeli masz e-kod na dodatkowy certyfikat, wybierz Dodatkowy certyfikat – e-kod (kod aktywacyjny).
      • Następnie wpisz numer swojej karty oraz e- kod

    • Jeżeli masz dodatkowy certyfikat kupiony w sklepie Certum, wybierz wariant Karta kryptograficzna – produkt.
      • W polu Numer karty kryptograficznej wpisz numer karty, a w polu Produkt wybierz wariant podpisu na rok, 2 lub 3 lata.

  4. Po wybraniu produktu, ustaw początek jego ważności:
    • Certyfikat ważny niezwłocznie po wydaniu
    • Certyfikat ważny od wskazanego dnia (nie później niż 60 dni od daty złożenia wniosku)
    • Jeżeli wybierasz Certyfikat ważny od wskazanego dnia, wpisz datę lub wybierz ją z kalendarza

  5. Po wprowadzeniu informacji, kliknij Dalej
    Klikając Anuluj wyczyścisz formularz i wrócisz do strony głównej panelu
  6. Wybierz rodzaj certyfikatu
    • osobisty – zawierający tylko Twoje dane
    • firmowy – zawierający Twoje dane oraz dane firmy lub instytucji
  7. Uzupełnij formularz “Dane wnioskodawcy”

    Zielona ikona po prawej stronie danego pola, będzie oznaczała, że to pole będzie widoczne w danych certyfikatu.

    Wymagane pola:

    • Sekcja Wnioskodawca:
      • Pierwsze imię
      • Nazwisko
    • Sekcja Dokument tożsamości:
      • Rodzaj dokumentu tożsamości
      • Kraj wydania dokument
        • Data wydania dokumentu (dla polskich dowodów osobistych)
      • Seria i numer
      • Data ważności dokumentu
    • Sekcja Identyfikacja wnioskodawcy:
      • Kraj nadania
        • (nieobowiązkowe, jeżeli zaznaczysz Nie posiadam numeru PESEL)
      • PESEL
      • Miejsce urodzenia
    • Sekcja Adres korespondencyjny Wnioskodawcy:
      • Imię i nazwisko
      • Kraj
      • Województwo
      • Kod pocztowy
      • Miejscowość
      • Ulica
      • Numer domu
    • Nazwa powszechnie stosowana
      • Domyślnie składa się z
        • imienia i nazwiska wnioskodawcy
        • nazwy skróconej reprezentowanego podmiotu we wniosku o certyfikat firmowy
    • Sekcja Dane kontaktowe:
      • E-mail
      • Powtórz adres e-mail
      • Prefiks i Telefon
    Jeśli chcesz, aby Twój certyfikat zawierał dane firmy/instytucji zaznacz – “Dodaj dane podmiotu”

  8. Wymagane pola przy aktywacji certyfikatu firmowego
    • Sekcja Dane podmiotu:
      • Nazwa podmiotu
      • Nazwa skrócona podmiotu
      • Kraj organu rejestrowego
      • Dane organu rejestrowego
        • Pełna nazwa organu rejestrowego właściwego dla podmiotu np. Sąd Rejonowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej
      • NIP
      • E-mail
      • Osoba lub osoby upoważnione do reprezentowania
    • Sekcja Adres siedziby podmiotu:
      • Kraj
      • Województwo
      • Kod pocztowy
      • Miejscowość
      • Ulica
      • Numer domu
  9. Zaakceptuj klauzulę informacyjną
    • Kliknij Dalej, aby przejść do Podsumowania

  10. Podsumowanie

    • Zweryfikuj poprawność danych
    • Jeżeli wszystko się zgadza, kliknij Dalej

Potwierdzenie tożsamości

  1. Wybierz sposób weryfikacji:
    • Potwierdź tożsamość w punkcie sprzedaży (rekomendowane)
    • Potwierdź tożsamość notarialnie 

    Weryfikacja tożsamości w punkcie sprzedaży lub u notariusza jest płatna. Przed wizytą sprawdź koszt usługi.

     

    Gdy zmienisz sposób weryfikacji, Twoje dokumenty będą nieaktualne. Zobaczysz ostrzeżenie:

  2. Lista punktów wyświetli się po kliknięciu Przejdź do listy punktów sprzedaży

    Jeśli masz podpis na karcie, weź ją ze sobą razem z czytnikiem i laptopem. Operator punktu sprzedaży pomoże Ci skonfigurować Twoje urządzenie

  3. Jakie zabrać dokumenty do potwierdzenia tożsamości w punkcie sprzedaży?
    Dla podpisu osobistego:

    • dokument tożsamości
      • ważny dowód osobisty, paszport, mDowód lub kartę pobytu
    • Oświadczenie

    Zapytaj operatora, czy drukować oświadczenie

    Dokumenty opcjonalne

    • jeśli podpis ma zawierać numer PESEL:
      • zabierz polski dokument z PESEL-em
        • jeśli masz niepolski dokument tożsamości zabierz kartę stałego pobytu lub potwierdzenie nadania PESEL
    • jeśli certyfikat ma zawierać twój osobisty numer NIP
      • zabierz dokument z NIP-em wydany przez polski Urząd Skarbowy lub wpis do CEiDG

    Dla podpisu firmowego:

    • dokument tożsamości
      • ważny dowód osobisty, paszport, mDowód lub kartę pobytu
    • Oświadczenie
      • Zapytaj operatora Certum, czy drukować Oświadczenie
    • Pełnomocnictwo

    Dokumenty opcjonalne

    • jeśli podpis ma zawierać numer PESEL:
      • zabierz polski dokument z PESEL-em
        • jeśli masz niepolski dokument tożsamości zabierz kartę stałego pobytu lub potwierdzenie nadania PESEL
    • jeśli certyfikat ma zawierać twój osobisty numer NIP
      • zabierz dokument z NIP-em wydany przez polski Urząd Skarbowy lub wpis do CEiDG
    Pamiętaj o dokumentach, które potwierdzają dane reprezentowanego podmiotu.
    Dodatkowe dokumenty formalne, wymagane do potwierdzenia danych podmiotu
    Właściciel firmy prowadzącej indywidualną działalność gospodarczą.
    • dokument będący podstawą prawną funkcjonowania przedsiębiorstwa – odpis lub wydruk z Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEiDG).
    Pracownicy i przedstawiciele firmy i instytucji posiadającej osobowość prawną (m.in. biura rachunkowe, firmy, administracja samorządowa i państwowa) jak również jednostki nieposiadające osobowości prawnej (m.ni. jednostki budżetowe, szkoły, spółki jawne oraz spółki cywilne). Firma – przedsiębiorstwo

    • pełnomocnictwo – podpisane zgodnie z zasadami reprezentacji firmy (druk jest do pobrania wraz Oświadczeniem);
    • dokument będący podstawą prawną funkcjonowania przedsiębiorstwa:
    • odpis lub wydruk z KRS – nie starszy niż 6 miesięcy,
    • odpis lub wydruk z CEiDG lub zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON, potwierdzający dane firmy.

    Instytucja publiczna

    • pełnomocnictwo – podpisane zgodnie z zasadami reprezentacji (druk jest do pobrania wraz Oświadczeniem);
    • kopia dokumentu określającego zasady reprezentacji;
    • uchwała bądź inna decyzja o powołaniu, mianowaniu na dane stanowisko;
    • potwierdzenie nadania numeru NIP reprezentowanego podmiotu;
    • zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON reprezentowanego podmiotu.
    Osoby, które należą do zarządu lub rady nadzorczej w danym podmiocie (np. Prezes Zarządu, Członek Zarządu, Prokurent). Dane tych osób znajdują się w odpisie KRS lub innym dokumencie określającym zasady reprezentacji. Firma – przedsiębiorstwo

    • odpis lub wydruk z KRS – nie starszy niż 6 miesięcy;
    • uchwała bądź inna decyzja o powołaniu, mianowaniu na dane stanowisko;
    • potwierdzenie nadania numeru NIP reprezentowanego podmiotu;
    • zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON reprezentowanego podmiotu.

    Instytucja publiczna

    • kopia dokumentu określającego zasady reprezentacji;
    • uchwała bądź akt powołania, mianowaniu na dane stanowisko;
    • potwierdzenie nadania numeru NIP reprezentowanego podmiotu;
    • zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON reprezentowanego podmiotu.
    Osoby, które pełnią istotne funkcje w administracji publicznej i samorządowej (np. Prezydent Miasta, Burmistrz, Wójt). Dane tych osób znajdują się w odpowiednim dokumencie określającym zasady reprezentacji.
    • kopia dokumentu określającego zasady reprezentacji;
    • stosowna decyzja o powołaniu, akt mianowania bądź inny dokument, na podstawie którego osoba ubiegająca się o certyfikat działa w charakterze organu władzy publicznej;
    • potwierdzenie nadania numeru NIP reprezentowanego podmiotu;
    • zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON reprezentowanego podmiotu.
  4. Potwierdzanie tożsamości notarialnie
    &nbsp:
    Jeśli wybierasz weryfikację tożsamości u notariusza, listę notariuszy w Polsce, Europie i na świecie sprawdzisz, klikając w linki

Wysyłka dokumentów

Jeżeli zweryfikujesz tożsamość u notariusza, komplet wydrukowanych dokumentów z dopiskiem Notariusz wyślij na adres:

Certum
ul. Bajeczna 13
71-838 Szczecin

Po pozytywnej weryfikacji wypełnionych dokumentów, wydamy Ci podpis kwalifikowany. Jak go zainstalować, dowiesz się z instrukcji ,,Karta kryptograficznaInstalacja certyfikatu.

Dziękujemy za wybór podpisu elektronicznego Certum!

 

Szczegółowa instrukcja procesu aktywacji i lista wymaganych dokumentów:

 

Pobierz plik

 

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Jak możemy go poprawić?

    Instrukcje nie doprowadziły mnie do rozwiązania problemuArtykuł jest napisany w trudnym dla mnie językuInne

    Prosimy o więcej informacji jak moglibyśmy udoskonalić ten artykuł.

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami