Proces weryfikacji i wymagane dokumenty
Proces weryfikacji i dokumenty wymagane po zakupie certyfikatu Certum Code Signing
Open Source Code Signing
Proces weryfikacji i dokumenty wymagane po zakupie certyfikatu Open Source Code Signing:
Do aktywacji certyfikatu Open Source Code Signing wymagana jest weryfikacja tożsamości subskrybenta. W toku aktywacji certyfikatu, użytkownik wybiera jedną z dostępnych metod weryfikacji.
Dostępne metody weryfikacji tożsamości subskrybenta to:
- automatyczna weryfikacja tożsamości (rekomendowana)
- potwierdzenie tożsamości w Punkcie Rejestracji lub Punkcie Potwierdzania Tożsamości (czytaj więcej), wzór oświadczenia jest do pobrania tutaj
- notarialne potwierdzenie tożsamości
- zdjęcia subskrybenta trzymającego swój dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta stałego pobytu), umożliwiające porównanie wizerunku subskrybenta z jego zdjęciem na dokumencie. Zdjęcia powinny odwzorowywać kompletny dokument (obie strony).
Tożsamość można również potwierdzić na podstawie posiadania ważnego certyfikatu kwalifikowanego, wydanego dla subskrybenta przez Certum.
Informujemy, że w przypadku wybrania opcji kopii dokumentu tożsamości, kopia ta wykorzystana będzie tylko i wyłącznie dla celów realizacji umowy/zamówienia i po potwierdzeniu tożsamości nie będzie dalej przetwarzana i zostanie niezwłocznie, trwale usunięta z naszej bazy danych.
Dodatkowo Certum wymaga również:
- rachunku za media, wystawionego na dane subskrybenta (gaz, prąd, woda, telefon, itp.)
- adresu internetowego prowadzonego projektu Open Source:
Projekt musi być dostępny publicznie oraz wskazywać jednoznacznie na związek subskrybenta z projektem. Jeżeli Certum nie będzie w stanie zidentyfikować projektu na podstawie ogólnodostępnych informacji, wniosek certyfikacyjny zostanie odrzucony.
Wszystkie zebrane dokumenty należy wysłać do Certum, wykorzystując jedną z poniższych form:
- z poziomu Twojego konta w sklepie Certum, w zakładce Produkty bezpieczeństwa wybierz certyfikat i dodaj wymagane dokumenty
- e-mailem w formie pliku zabezpieczonego hasłem na adres: ccp@certum.pl. W celu ustalenia sposobu przekazania hasła, prosimy o kontakt z infolinią wsparcia technicznego Certum https://www.certum.pl/pl/kontakt/
- pocztą na adres:
Certum
Bajeczna 13
71-838 Szczecin
Uwaga:
- Certyfikaty Open Source Code Signing nie mogą zawierać nazw domen i adresów IP
- Certyfikaty Open Source Code Signing wydawane są wyłącznie na osoby fizyczne
- Podczas wydania certyfikatu, zwrot „Open Source Developer” jest automatycznie dodawany do pola „CN” (Common Name), natomiast pole Organizacja zawiera tylko zapis „Open Source Developer”
Standard Code Signing
Proces weryfikacji i dokumenty wymagane po zakupie certyfikatu Standard Code Signing:
Do aktywacji certyfikatu Standard Code Signing wymagana jest weryfikacja tożsamości subskrybenta. W toku aktywacji certyfikatu, użytkownik wybiera jedną z dostępnych metod weryfikacji.
Dostępne metody weryfikacji tożsamości subskrybenta to:
- automatyczna weryfikacja tożsamości (rekomendowana)
- potwierdzenie tożsamości w Punkcie Rejestracji lub Punkcie Potwierdzania Tożsamości (czytaj więcej), wzór oświadczenia jest do pobrania tutaj
- notarialne potwierdzenie tożsamości
- zdjęcia subskrybenta trzymającego swój dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta stałego pobytu), umożliwiające porównanie wizerunku subskrybenta z jego zdjęciem na dokumencie. Zdjęcia powinny odwzorowywać kompletny dokument (obie strony).
Tożsamość można również potwierdzić na podstawie posiadania ważnego certyfikatu kwalifikowanego, wydanego dla subskrybenta przez Certum.
Informujemy, że w przypadku wybrania opcji kopii dokumentu tożsamości, kopia ta wykorzystana będzie tylko i wyłącznie dla celów realizacji umowy/zamówienia i po potwierdzeniu tożsamości nie będzie dalej przetwarzana i zostanie niezwłocznie, trwale usunięta z naszej bazy danych.
W przypadku certyfikatów w wariancie na osobę fizyczną, Certum wymaga również:
- rachunku za media, wystawionego na dane subskrybenta (gaz, prąd, woda, telefon, itp.).
W przypadku certyfikatów w wariancie z danymi organizacji, Certum wymaga również:
- upoważnienia/pełnomocnictwa potwierdzającego upoważnienie subskrybenta do reprezentowania organizacji, jeżeli osoba występująca o certyfikat nie jest upoważniona do samodzielnego reprezentowania danej instytucji, np. na podstawie odpisu z KRS (wzór pełnomocnictwa)
- dokumentu rejestrowego organizacji, gdy organizacja nie widnieje w rejestrze KRS/GUS/CEiDG.
Wszystkie zebrane dokumenty należy wysłać do Certum, wykorzystując jedną z poniższych form:
- z poziomu Twojego konta w sklepie Certum, w zakładce Produkty bezpieczeństwa wybierz certyfikat i dodaj wymagane dokumenty
- e-mailem w formie pliku zabezpieczonego hasłem na adres: ccp@certum.pl. W celu ustalenia sposobu przekazania hasła, prosimy o kontakt z infolinią wsparcia technicznego Certum https://www.certum.pl/pl/kontakt/
- pocztą na adres:
Certum
Bajeczna 13
71-838 Szczecin
EV Code Signing
Proces weryfikacji i dokumenty wymagane po zakupie certyfikatu EV Code Signing:
Do aktywacji certyfikatu EV Code Signing wymagana jest weryfikacja tożsamości subskrybenta. W toku aktywacji certyfikatu, użytkownik wybiera jedną z dostępnych metod weryfikacji.
Dostępne metody weryfikacji tożsamości subskrybenta to:
- automatyczna weryfikacja tożsamości (rekomendowana)
- potwierdzenie tożsamości w Punkcie Rejestracji lub Punkcie Potwierdzania Tożsamości (czytaj więcej), wzór oświadczenia jest do pobrania tutaj
- notarialne potwierdzenie tożsamości
- zdjęcia subskrybenta trzymającego swój dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta stałego pobytu), umożliwiające porównanie wizerunku subskrybenta z jego zdjęciem na dokumencie. Zdjęcia powinny odwzorowywać kompletny dokument (obie strony).
Tożsamość można również potwierdzić na podstawie posiadania ważnego certyfikatu kwalifikowanego, wydanego dla subskrybenta przez Certum.
Informujemy, że w przypadku wybrania opcji kopii dokumentu tożsamości, kopia ta wykorzystana będzie tylko i wyłącznie dla celów realizacji umowy/zamówienia i po potwierdzeniu tożsamości nie będzie dalej przetwarzana i zostanie niezwłocznie, trwale usunięta z naszej bazy danych.
Dodatkowo Certum wymaga również:
- upoważnienia/pełnomocnictwa potwierdzającego upoważnienie subskrybenta do reprezentowania organizacji, jeżeli osoba występująca o certyfikat nie jest upoważniona do samodzielnego reprezentowania danej instytucji, np. na podstawie odpisu z KRS (wzór pełnomocnictwa)
- rachunku za media, wystawionego na dane organizacji (gaz, prąd, woda, telefon, itp.)
- dokumentu rejestrowego organizacji, gdy organizacja nie widnieje w rejestrze KRS/GUS/CEiDG.
Wszystkie zebrane dokumenty należy wysłać do Certum, wykorzystując jedną z poniższych form:
- z poziomu Twojego konta w sklepie Certum, w zakładce Produkty bezpieczeństwa wybierz certyfikat i dodaj wymagane dokumenty
- e-mailem w formie pliku zabezpieczonego hasłem na adres: ccp@certum.pl. W celu ustalenia sposobu przekazania hasła, prosimy o kontakt z infolinią wsparcia technicznego Certum https://www.certum.pl/pl/kontakt/
- pocztą na adres:
Certum
Bajeczna 13
71-838 Szczecin
Uwaga:
- Certyfikaty EV Code Signing nie mogą zawierać nazw domen i adresów IP
- Certyfikaty EV Code Signing wydawane są wyłącznie na organizacje
- Do wydania certyfikatu wymagane jest potwierdzenie posiadania fizycznego biura zarejestrowanego na dane organizacji
Uwaga!
Ważność dokumentów będących podstawą weryfikacji certyfikatu:
- Dla nowych zamówień i dla certyfikatów odnawianych, dokumenty wraz z informacjami z rejestrów publicznych nie mogą być starsze niż 13 miesięcy
- Dokumenty autoryzujące, niezależnie czy są terminowe czy nie – pozostają ważne przez 13 miesięcy od daty wydania certyfikatu
- Dokumenty tożsamości muszą być aktualne (ważne) w dniu wydania certyfikatu.