Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

Podpisanie pliku PDF – bez konta CertumSign

Podpis kartowy lub zestaw do podpisu elektronicznego

  1. Gdy otrzymasz dokument do podpisu na platformie CertumSign, otwórz wiadomość i sprawdź informacje o pliku. Aby wyświetlić i podpisać dokument, kliknij Zobacz i podpisz
  2. Przed złożeniem podpisu upewnij się, że:
    • podłączyłeś swoją kartę i czytnik do komputera
    • masz oprogramowanie do zarządzania kartą proCertum CardManager lub dostarczone przez innego dostawcę
    • certyfikat kwalifikowany jest zarejestrowany w Twoim urządzeniu
  3. SMS-em otrzymasz kod autoryzujący do wyświetlenia dokumentu
  4. Kod z SMS wpisz w polu KOD AUTORYZACYJNY i kliknij POTWIERDŹ

  5. Pojawi się okno z treścią dokumentu. Aby podpisać dokument wybierz – PODPISZ

  6. Jeżeli masz:
    • kwalifikowany podpis elektroniczny na karcie kryptograficznej Certum lub
    • kwalifikowany podpis elektroniczny od innego kwalifikowanego polskiego dostawcy

    Z listy dostępnych podpisów wybierz – Mam zestaw do podpisu elektronicznego

  7. W sekcji Metoda Podpisu (po prawej stronie) zobaczysz nazwę wybranego e-podpisu. W przypadku podpisu na karcie jest to Karta/certyfikat.

  8. Kliknij Podpisz. Możesz narysować kursorem ramkę na wizualizację podpisu w dokumencie.
  9. Na następnym ekranie pojawi się komunikat o uruchomieniu aplikacji Certum Sign Service. Jeżeli nie masz jeszcze Certum Sign Service:
    • Pobierz aplikację Certum Sign Service dla Windows
    • Pobierz aplikację Certum Sign Service dla macOS
  10. Jeśli już masz Certum Sign Service, wybierz – wymuś podpis lokalny

  11. W Twojej przeglądarce pojawi się wyskakujące okienko. Zezwól na uruchomienie/otworzenie Certum SignService.
    • W Google Chrome jest to przycisk – Otwórz Certum SignService

    • W Safari jest to przycisk – Pozwól:
  12. Następnie pojawi się lista certyfikatów. Jeżeli nie jest wybrany certyfikat, którym chcesz podpisać dokument, kliknij jego nazwę, wówczas pojawi się rozwijana lista z innymi certyfikatami zarejestrowanymi w magazynie certyfikatów urządzenia.
  13. W informacjach o certyfikacie kwalifikowanym zobaczysz:
    • imię i nazwisko;
    • numer certyfikatu;
    • datę ważności;
    • status certyfikatu.
    • Aby przejść do podpisania, wybierz – Potwierdź.
  14. Podaj kod PIN nadany przy instalacji certyfikatu. Jeżeli kod jest poprawny, otrzymasz komunikat o podpisaniu pliku. Gotowe!

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Jak możemy go poprawić?

    Instrukcje nie doprowadziły mnie do rozwiązania problemuArtykuł jest napisany w trudnym dla mnie językuInne

    Prosimy o więcej informacji jak moglibyśmy udoskonalić ten artykuł.

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami