Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

Kto będzie musiał korzystać z e-Doręczeń?

 

Zgodnie z założeniami ustawy już niedługo podmioty publiczne będą miały obowiązek wysyłać dokumenty z wykorzystaniem systemu e-Doręczeń natomiast firmy i zawody zaufania publicznego (np. notariusze, radcy prawni, doradcy podatkowi) w kontaktach z administracją publiczną będą musiały odbierać i wysyłać dokumenty za pośrednictwem e-Doręczeń.

Harmonogram wprowadzania obowiązku stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych

 

Od 01.01.2025 r. – termin określony w komunikacie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2023 r.

  • Organy administracji rządowej oraz jednostki budżetowe obsługujące te organy;
  • Zawody zaufania publicznego: adwokat, radca prawny, doradca podatkowy; notariusz wykonujący zawód;
  • ZUS, KRUS, NFZ oraz urzędy kontroli państwa;
  • Jednostki samorządu terytorialnego i ich związki oraz związki metropolitarne oraz samorządowe zakłady budżetowe.

Od 01.04.2025 r.

  • Podmioty niepubliczne wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) 
 przed 10.12.2023 r.

Od 30.09.2026 r.

  • Podmioty niepubliczne wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji 
 o Działalności Gospodarczej (CEIDG) na dzień 10.12.2023 r.;

Od 01.10.2029 r.

  • Sądy, trybunały, komornicy, prokuratura, organy ścigania i Służba Więzienna.

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Co wpłyneło na Twoje wrażenia?

    Trudny językZa mało ilustracjiNiepoprawne informacjeInne

    Prosimy o więcej informacji jak moglibyśmy udoskonalić ten artykuł.

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami