Walidacja podpisu elektronicznego – przesłanie pliku z dysku komputera
Platforma do podpisywania i weryfikacji dokumentów CertumSign umożliwia sprawdzenie autentyczności i ważności podpisów na dokumentach podpisanych w zewnętrznym oprogramowaniu do składania podpisów. Dzięki intuicyjnej aplikacji przeglądarkowej możesz bezpłatnie zweryfikować podpisy oraz za opłatą wygenerować raport kwalifikowanej walidacji w postaci pliku PDF.
Z aplikacji skorzystasz na urządzeniach desktopowych oraz mobilnych – Załóż bezpłatne konto
Jak zwalidować podpis w pliku na dysku komputera?
- Zaloguj się do platformy CertumSign – https://www.sign.certum.pl/
- Przejdź do sekcji Waliduj podpisy (po lewej stronie ekranu)

- Aby wybrać plik, rozpocznij proces klikając na Wybierz plik do walidacji
Wybierz plik z dysku komputera lub przeciągnij i upuść plik na ekranie walidacji.

- Po dodaniu pliku kliknij – Dalej

- Na ekranie pojawi się status zweryfikowanych podpisów
Status zweryfikowanych podpisów nie stanowi dowodu kwalifikowanej walidacji.
- Aby otrzymać dowód – Przeprowadź walidację

Po kliknięciu przycisku, limit walidacji na koncie zostanie zmniejszony.Na ekranie widoczna jest liczba dostępnych walidacji. W przypadku gdy wartość ta wynosi 0, konieczny jest zakup dodatkowej walidacji w sklepie Certum. - Po chwili na ekranie pojawi się wynik kwalifikowanej walidacji. Na Twoje urządzenie zostanie automatycznie pobrany dowód w postaci raportu kwalifikowanej walidacji.
Raport możesz też pobrać ręcznie, klikając na Pobierz raport walidacji.
Możliwa jest walidacja tylko jednego pliku w danym momencie. Dla operacji walidacji nie ma możliwości wybrania kilku plików i walidacji jako akcji zbiorowej.






