Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

Przejęcie adresu do e-doręczeń / zmiana właściciela skrzynki

  Kiedy można przejąć adres do e-doręczeń lub zmienić właściciela skrzynki?
  • Przejęcie adresu (zmiana właściciela) jest możliwe tylko dla skrzynek podmiotów prawnych.
  • Skrzynka musi być w stanie „aktywnym”.
  • Ostatnim wnioskodawcą (obecnym właścicielem) musi być inna osoba niż obecny wnioskodawca.
  • Obecny wnioskodawca nie może mieć wniosku roboczego lub przetwarzanego w systemie o zmianę właściciela tej skrzynki.
  Jak wygląda proces przejęcia adresu do e-doręczeń?
  • Na panel.certum.pl jest możliwość „Przejęcia adresu – zmiany właściciela skrzynki” zarówno dla adresów publicznych, jak i biznesowych.
  • Proces przejęcia polega na złożeniu wniosku o przejęcie adresu e-doręczeń (zmianę właściciela).
  • W procesie przejmowania publicznego adresu nie trzeba wybierać planu ani wprowadzać adresu do e-doręczeń (ADE), ponieważ adres publiczny może być tylko jeden.
  • W procesie przejmowania adresu biznesowego należy wybrać adres, który chcemy przejąć.
By rozpocząć proces przejęcia adresu do e-doręczeń, należy wejść na panel.certum.pl i wybrać jedną z opcji przedstawionych poniżej:
  1. Wypełnij wniosek – umiejscowienie w sekcji „Konfiguruję nową skrzynkę e-Doręczeń” - po prawej stronie ekranu;
  2. Nowa sprawa – umiejscowienie w prawym górnym rogu ekranu
Jak skonfigurować adres do e-doręczeń?
  • Po weryfikacji skrzynki pojawia się krok „Konfiguracja adresu e-doręczeń”, gdzie należy wybrać, czego ma dotyczyć wniosek (założenie, przeniesienie, przejęcie adresu).
  • Jeśli system wykryje, że można przejąć adres, opcja „Przejmuję publiczny/biznesowy adres” będzie dostępna na ekranie konfiguracji.
  • Po wyborze tej opcji przechodzi się do formularza z danymi wnioskodawcy.
  Przykładowy ekran: wystąpi on w przypadku, gdy wniosek dot. adresu dla podmiotu prawnego samodzielnie, a w Certum istnieje już zarówno adres publiczny, jak i biznesowy dla danego podmiotu:
  • jeśli użytkownik wybrał przejęcie publicznego adresu, to kolejnym krokiem będzie formularz z danymi wnioskodawcy (nie ma konieczności wyboru planu – przejęcie adresu nie wymaga jego zmiany, nie trzeba też wprowadzać ADE, ponieważ adres publiczny może być tylko jeden)
  • jeśli użytkownik wybrał przejęcie biznesowego adresu, to kolejnym krokiem będzie wybór adresu, który ma zostać przejęty:
Jakie typy adresów można przejąć?
  • Publiczny adres do e-doręczeń (widoczny w Bazie Adresów Elektronicznych, BAE).
  • Biznesowy/prywatny adres do e-doręczeń (można mieć ich więcej niż jeden).

Powiązane artykuły

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Co wpłynęło na Twoje wrażenia?

    Inne

    Dziękujemy za opinię!

    Dziękujemy za opinię!

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami