Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

Sposoby doręczania przesyłek w usłudze e-Doręczenia Certum

W usłudze e-Doręczeń Certum dostępne są różne sposoby nadawania przesyłek, które można dostosować do potrzeb nadawcy i odbiorcy. Oto szczegółowe informacje na ten temat:

  1. Polecony:
    Jest to najprostszy rodzaj przesyłki. Odbiór takiej przesyłki polega tylko na kliknięciu jej na liście przesyłek. Jej treść zostanie pobrana automatycznie z serwera
  2. Polecony z potwierdzeniem:
    W tym trybie odbiorca musi potwierdzić odbiór przesyłki. Po kliknięciu takiej przesyłki na liście, wyświetlona zostanie informacja o konieczności potwierdzenia odbioru wraz z przyciskiem umożliwiającym wykonanie potwierdzenia. Po potwierdzeniu odbioru treść przesyłki zostanie pobrana z serwera. Przesyłkę można również odrzucić
  3. Polecony z e-podpisem:
    Jest to najbardziej zaawansowany tryb przesyłki, w którym odbiorca musi potwierdzić odbiór przy pomocy podpisu elektronicznego. Po kliknięciu takiej przesyłki na liście, wyświetlona zostanie informacja o konieczności potwierdzenia odbioru wraz z przyciskiem umożliwiającym wykonanie potwierdzenia. Po rozpoczęciu procesu potwierdzenia odbioru rozpocznie się proces podpisu elektronicznego. Po wykonaniu podpisu elektronicznego treść przesyłki zostanie pobrana z serwera. Przesyłkę można również odrzucić, co również wymaga potwierdzenia podpisem elektronicznym

 

Każdy z tych trybów nadawania przesyłek ma swoje specyficzne zastosowania i zapewnia różne poziomy bezpieczeństwa oraz autentyczności. Wybór odpowiedniego trybu zależy od wymagań nadawcy i odbiorcy oraz od rodzaju przesyłanych dokumentów.

UWAGA! W zależności od rodzaju przesyłki postępowanie w takcie jej odbioru jest różne. Przesyłki z potwierdzaniem odbioru i potwierdzeniem odbioru e-podpisem nie są dostępne dla odbiorców i nadawców publicznych.

Nadawanie przesyłek.

Podczas nadawania przesyłki w usłudze e-Doręczeń użytkownik może wybierać tryb przesyłki.

Dostępne są trzy tryby nadania przesyłki:

  • Polecony (domyślny)
  • Polecony z potwierdzeniem
  • Polecony z e-podpisem

 

 

Odbieranie przesyłek w zależności do wybranego trybu.

 

W zależności od wybranego tryby odbiorca ma do wykonania różne czynności związane z odbiorem przesyłki.

  1. Przesyłka polecona:
    Odbiór takiej przesyłki polega tylko na kliknięciu jej na liście przesyłek. Jej treść zostanie pobrana automatycznie z serwera.
  2. Przesyłka polecona z potwierdzeniem:
    Jest to rodzaj przesyłki, w której odbiorca musi potwierdzić jej odbiór. Po kliknięciu takiej przesyłki na liście przesyłek, wyświetlona zostanie informacja o tym, że należy potwierdzić odbiór tej przesyłki wraz z przyciskiem umożliwiającym wykonanie potwierdzenia. Po wykonaniu potwierdzenia odbioru treść przesyłki zostanie pobrana z serwera. Przesyłkę można również odrzucić.

    W celu potwierdzenia i odbioru przesyłki należy nacisnąć przycisk Potwierdź odbiór i otwórz. System automatycznie wykona potwierdzenie odbioru i treść przesyłki zostanie wyświetlona Użytkownikowi.

    W przypadku, gdy chcemy odrzucić przesyłkę to należy nacisnąć przycisk Odmów odbioru, podając powód. Należy wybrać powód odrzucenia i zatwierdzić go przyciskiem Zapisz. System dokona odrzucenia i wygeneruje odpowiedni dowód.Przesyłki odebrane – przesyłka po odrzuceniu
  3. Przesyłka polecona z e-podpisem:
    Jest to rodzaj przesyłki, w której odbiorca musi potwierdzić jej odbiór przy pomocy podpisu elektronicznego. Po kliknięciu takiej przesyłki na liście przesyłek, wyświetlona zostanie informacja o tym, że należy potwierdzić odbiór tej przesyłki wraz z przyciskiem umożliwiającym wykonanie potwierdzenia. Po rozpoczęciu procesu potwierdzenia odbioru rozpocznie się proces podpisu elektronicznego. Po wykonaniu podpisu elektronicznego treść przesyłki zostanie pobrana z serwera. Przesyłkę można również odrzucić – w tym przypadku decyzję tą należy także potwierdzić podpisem elektronicznym.W celu potwierdzenia i odbioru przesyłki należy nacisnąć przycisk Potwierdź odbiór i otwórz. Pojawi się okno umożliwiające wybór nośnika na którym zawarty jest certyfikat kwalifikowany Użytkownika.
    Możliwe jest wybranie tylko nośnika, na którym umieszczony jest podpis kwalifikowany. Po jego wybraniu pojawi się strona z oświadczeniem, które będzie musiał podpisać Użytkownik.
    W przypadku wyboru podpisu elektronicznego SimplySign po naciśnięciu przycisku Podpisz pojawi się okno logowania do usługi SimplySign.
    Po naciśnięciu przycisku Zaloguj pojawi się okno umożliwiające podanie nazwy Użytkownika i tokenu do zalogowania się do usługi SimplySign.
    Po zalogowaniu do usługi SimplySign możliwe będzie wybranie certyfikatu Użytkownika.
    Po wybraniu certyfikatu Użytkownika, podaniu prawidłowego kodu PIN i naciśnięciu przycisku Podpisz nastąpi podpisanie oświadczenia.
    Po naciśnięciu przycisku Zamknij nastąpi powrót do listy przesyłek i widoczna będzie zaakceptowana przed chwilą przesyłka. 

Powiązane artykuły

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Co wpłynęło na Twoje wrażenia?

    Inne

    Dziękujemy za opinię!

    Dziękujemy za opinię!

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami