Aktywuj lub odnów podpis elektroniczny

Aktywuj podpis elektroniczny

Jak aktywować NOWY
podpis elektroniczy Certum?

Aktywacja e-podpisu

Odnowienie podpisu elektronicznego

Aktywacja ODNOWIENIA
e-podpisu Certum krok po kroku

Odnowienie podpisu

Co to jest adres do doręczeń elektronicznych (ADE)?

 

Adres do doręczeń elektronicznych jest tworzony tylko przez ministra właściwego ds. informatyzacji. Jego posiadanie jest niezbędne do korzystania z usługi doręczeń elektronicznych. Jest to unikalny i jednoznacznie przypisany do adresata/nadawcy adres. Informacje o nadanym adresie przechowywane są w Bazie Adresów Elektronicznych. Wpisuje się do niej jeden adres do doręczeń przypisany do jednego podmiotu. Wyjątkiem są przedsiębiorcy oraz podmioty takie jak np. adwokaci, notariusze, radcy prawni. Dla nich dopuszcza się utworzenie i wpisanie do bazy dodatkowego adresu na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej bądź wykonywania zawodu albo czynności służbowych.

Adres do doręczeń elektronicznych nie jest adresem e-mail, ponieważ ma dodatkowe właściwości i zabezpieczenia m.in. ponieważ sprawdzono tożsamość daje pewność, kto jest jego właścicielem, a także nie może zmienić właściciela.

Struktura adresu do doręczeń elektronicznych:

Adres jest ciągiem znaków składający się z następującej struktury:

 

AE:PL-XXXXX-XXXXX-YYYYY-ZZ

gdzie,
AE – rodzaj identyfikatora oznaczający adres elektroniczny,

PL – kod kraju zgodnie ze standardem ISO 3166,

X – cyfra,

Y – litera,


ZZ – cyfry oznaczające sumę kontrolną.

Przykładowy adres: AE:PL-12345-67890-ABCDE-12

Powiązane artykuły

    Czy ten artykuł był pomocny?

    Co wpłynęło na Twoje wrażenia?

    Inne

    Dziękujemy za opinię!

    Dziękujemy za opinię!

    Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

    contact1

    Zapytaj naszego konsultanta

    Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

    Skontakuj się z nami